VIDEO Bani Europeni 2018: 160.000 de lei nerambursabili și cursuri de antreprenoriat, în regiunea Moldova - Bani europeni - StartupCafe.ro
Adi Iacob

VIDEO Bani Europeni 2018: 160.000 de lei nerambursabili și cursuri de antreprenoriat, în regiunea Moldova

Thumbnail

500 de persoane care vor să înceapă ori să dezvolte o afacere în județele regiunii Nord-Est pot participa la cursuri de antreprenoriat după care pot primi până la 160.000 de lei, nerambursabili, dacă planul lor de afaceri este selectat pentru finanțare.

Programul de formare antreprenorială și oportunitatea de finanțare a planurilor de afaceri sunt oferite prin POCU - Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, unul dintre programele operaționale implementate în Romania prin Politica de Coeziune a Uniunii Europene.

Stelian Voina

 

Momentan, am trei idei de afaceri și, până mâine trebuie, să mă hotărăsc la una. Sunt specializat și în bucătărie internațională și m-am gândit la o shaormerie cu specific grecesc.

A doua idee ar fi un lanț de producție pentru produse tradiționale precum dulcețuri, zacuscă, compoturi...A treia idee de afacere ar fi un magazin, un gen de franciză, aici în zona Piatra Neamț cu papuci de copii (n.r. – încălțăminte pentru copii), de calitate.

Stelian (Stelios) Voina, cursant repatriat

 

Ideea mea de afaceri este să ambalez anumite produse cum ar fi ciocolată caldă, ceaiuri, frape-uri...

Sachilaru Constantin, cursant

Sachilaru Constantin
Ana Popa.png

 

Vreau să mă focusez pe business-ul pe care îl am în prezent și pe care vreau să îl dezvolt.  Business-ul meu este o afacere de nișă în turism educațional pentru copii.

Ana Popa, antreprenor

Roman Tanasiciuc, Formator

Dacă ar fi să mă uit la cei cu care am interacționat astăzi aș putea spune că au fost participanți care provin dintr-un mediu în care antreprenoriatul este ceva natural, adică familliile din care provin au un business, participanți care au experimentat deja antreprenoriatul pentru că au deja o afacere în care sunt implicați în sensul în care dețin firma sau o dezvoltă alături de partenerul de viață.

Sunt persoane care au lucrat foarte mult în afara țării și au ales să revină în țară să dezvolte aici o afacere cu ajutorul cunoștințelor pe care ei le-au căpătat în afara țării.

Mă bucură pentru că e important să vrei să faci acasă un astfel de lucru.

La fel, sunt participanți care au ales să vină la curs pentru că nu au habar de afaceri, vor, efectiv, să învețe cum să-și facă o afacere și au curajul să spună: ”Vreau să încep ceva nou. E momentul cel mai bun.” Acesta e un lucru important! Deci, practic, nivelul e diferit pentru fiecare dintre participanți.

Ana Popa, antreprenor     

În cadrul acestui program avem parte de traineri, de mentori care ne vor ajuta să ne dezvoltăm pe parcursul aplicațiilor practice și aceasta este o oportunitate extraordinară.

Sachilaru Constantin, cursant

Am învățat structura unui business, în mare, ce pași ar trebui urmăriți pentru a face un plan de succes.

Roman Tanasiciuc, Formator

Ce învață la aceste cursuri? Practic, în afară de construirea unui plan de afaceri, cum să culeagă informații și să le așeze într-o formă, voi căuta să aduc în portofoliul lor de competențe soft (n.r. – soft skills) cum anume să abordeze provocările pe care le vor întâlni.

Provocări care pot veni din partea angajaților pe care va trebui să îi aducă în firmă, cum trebuie să analizeze volumul de informații pe care trebuie să îl gestioneze, cum să-și promoveze afacerea – pentru că e important ca o afacere să nu stea pe loc, să fie promovată, cunoscută de viitorii clienți, vom încerca să surprindem mai multe fațete ale unui business astfel încât, atunci când pleacă de aici, planul de afaceri să fie doar o parte din ce vor obține de la cursuri.

Dacă au făcut pasul să ajungă aici, deja au făcut mult din drum deci sunt departe! Contează fiecare informație pe care o acumulează și, ceea ce ne-am propus prin proiect este să facilităm schimbul de informații.

Acum sunt 28 de persoane și fiecare are o idee. Fiecare idee va conta pentru fiecare dintre cei care sunt aici.

În zilele care vor urma, practic, asta vom face: vom lucra pe grupe, grupe care se vor schimba, astfel încât informațiile să circule cât mai mult.

Cine poate participa. Calendarul programului de antreprenoriat

La cursuri, care au loc în perioada ianuarie-noiembrie 2018, se mai pot înscrie antreprenori din județele regiunii de dezvoltare Nord – Est: Neamț, Bacău, Vaslui, Suceava și/sau Botoșani, cu reședința ori domiciliu la oraș sau la țară.

Alte condiții pentru participanți:

  • vor să înființeze o afacere non-agricolă în orașe din regiunea Nord-Est;
  • au între 18 – 65 de ani;
  • studii medii, universitare sau postuniversitare;
  • sunt: șomeri, angajați, angajați pe cont propriu, studenți, șomeri de lungă durată;
  • nu au calitatea de asociat majoritar in alta firma la momentul semnarii acordului de finanțare
  • nu pot participa tineri cu vârsta cuprinsă ântre 15 și 24 de ani care nu urmează nici o formă de învățământ și nici nu au un loc de muncă (așa-numiții ”tineri din categoria NEETs”);
  • nu au condamnări definitive și irevocabile în ultimii 3 ani pentru motive profesionale sau etic-profesionale;
  • nu au condamnări definitive și irevocabile  pentru fraudă, corupție, implicare în organizații criminale sau în alte activități ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Comunității Europene;

1. Instruire antreprenorială, apoi concurs pe planuri de afaceri (aprilie - noiembrie 2018)

Thumbnail

  ”Dacă îndeplinesc aceste condiții, la înscriere, vor da un test        rapid de evaluare a potențialului antreprenorial cu 24 de          întrebări și un total de 100 de puncte; doar persoanele care         obțin minim 60 de puncte pot deveni beneficiari ai acestui proiect.

  În timp ce participă la formarea antreprenorială, , fiecare cursant    va putea depune pe platforma online a proiectului câte un plan    de afaceri și după selecție vor fi finanțate 75 de planuri în     ordinea punctajului obtinut”.

  Ana Ciobanu, coordonator program, ADR Nord-Est (foto) 

 

Vezi Regulamentul si anexele necesare pentru concursul planurilor de afaceri.

2. Stagiu de practică la firme din domeniu (noiembrie 2018 – ianuarie 2019)

Fiecare dintre cei 75 de câștigători va putea face practică la o firmă cu experiență, a cărei activitate economică face parte din aceeași grupă CAEN cu cea aleasă în planul de afaceri.

Stagiul va fi de minim 40 de ore și se va desfășura la sediul social sau, după caz, la punctul de lucru al întreprinderii care organizează practica.

3. Consultanță și mentorat (ianuarie – aprilie 2019)

Câștigătorii concursului de planuri de afaceri vor primi consultanță și mentorat pentru:

  • dezvoltarea și definitivarea modelului afacerii
  • realizarea strategiei de marketing,
  • identificarea unei rețele de clienți,
  • stabilizarea relațiilor cu furnizorii și cu clienții,
  • menținerea relațiilor cu instituțiile statului pentru raportare activității conform legislației,
  • realizarea contractelor și gestionarea acestora,
  • consolidarea relațiilor cu clienții,
  • managementul lichidităților,
  • managementul coerent al resurselor umane,
  • stabilirea și urmărea unei strategii de dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung.

4. Înființarea firmelor (aprilie-iulie 2019)

Noii antreprenori vor fi ajutați să-și înființeze firmele.

5. Antreprenorii primesc prima tranșă de finanțare (aprilie-iulie 2019)

Dupa înființarea firmei și semnarea contractului de finanțare, antreprenorii primesc prima tranșă de 75% (120.000 lei) din valoarea totală a finanțării.

Ca să primească banii, firmele nou înființate trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • să creeze cel puțin 2 locuri de muncă în primele 6 luni de la înființarea firmei
  • să le mențină cel puțin 6 luni de la finalizarea proiectului.

Pentru a primi tranșa finală (40.000 de lei) , firmele trebuie să facă dovada că în primul an (12 luni) de activitate au obținut venituri, de cel putin 30% din valoarea primei tranșe de finanțare (minim 36.000 de lei).

6. Monitorizare între 18 și 24 luni în funcție de momentul înființării (mai 2019-ianuarie 2021)

Pe durata implementării planului de afaceri fiecare beneficiar va avea un cont pe platforma proiectului, accesibil pe baza de nume de utilizator și parolă, unde va raporta progresul implementării planului de afaceri:

  • cheltuieli,
  • venituri,
  • locuri de muncă create,
  • documente justificative, etc.

Știai că:

  • Politica de coeziune este principala politică de investiții a Uniunii Europene.
  • În perioada 2014-2020, politica de coeziune are alocate 352 miliarde euro, aproape o treime din bugetul total al UE.
  • Investițiile cu bani europeni sprijină, printre altele, competitivitatea întreprinderilor, crearea locurilor de muncă, mediu și îmbunătățirea calității vieții.
  • Un fond prin care Uniunea Europeană investește în crearea locurilor de muncă și educație, este Fondul Social European.
Parerea ta despre articol
Vizualizari
3355

Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicație (comunicare) nu angajează decât autorul iar Comisia Europeană nu este răspunzătoare de folosirea în alte scopuri a informațiilor conținute.

Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.