Românii și lucrul de acasă: Lipsa sprijinului angajatorului, izolare socială, responsabilități familiale
Claudiu Zamfir

Românii și lucrul de acasă: Lipsa sprijinului angajatorului, izolare socială, responsabilități familiale

Thumbnail

Majoritatea angajaților din domeniul serviciilor din România au lucrat de acasă în perioada crizei epidemiologice, confruntându-se cu o serie de provocări, de la lipsa sprijinului din partea angajatorului până la responsabilitățile familiale, relevă un sondaj realizat de Ipsos, făcut public, luni, de BestJobs.

Principalele cifre:

  • 58% dintre angajații din domeniul serviciilor au lucrat de acasă în perioada crizei epidemiologice.
  • Cei mai mulți dintre angajații care au lucrat remote au, în general, până în 45 de ani, au studii superioare (57%), un nivel mediu de experiență de lucru în domeniu, de 2 până la 5 ani (61%), și muncesc mai ales în București (65%).
  • Jumătate dintre angajații care lucrează remote spun că au reușit să găsească soluții și să se adapteze la noul regim de muncă pe cont propriu, fie pentru că aveau deja experiența lucrului la distanță dinainte de criza cauzată de pandemia cu noul tip de coronavirus, fie pentru că s-au inspirat de pe internet.
  • Alți 25% spun însă că au fost forțați de împrejurări să se descurce singuri, în lipsa unui sprijin din partea angajatorului. Cei mai mulți dintre ei lucrează în domenii asociate producției (34%) și spun că erau deja nemulțumiți de locul actual de muncă (39%), motiv pentru care își caută activ un nou job, fiind dispuși chiar să schimbe domeniul (37%).
  • Provocările privind îndeplinirea sarcinilor de serviciu pe care le întâmpină angajații care lucrează remote diferă în funcție de vârstă. Respondenții de până în 34 de ani se plâng mai ales de izolare socială (47%), de dificultățile în a-și menține programul de lucru obișnuit (42%) și de faptul că sunt foarte ușor distrași de alte activități (28%).  
  • În schimb, salariații cu vârsta de peste 35 de ani spun că au fost nevoiți să învețe noi deprinderi profesionale într-un timp extrem de scurt (20%) în care au trebuit să să facă față, în paralel, și responsabilităților familiale (23%).
  • Starea emoțională: cei mai mulți dintre angajați spun că sunt îngrijorați cu privire la viitorul lor (46%), optimiști totuși (40%), dar și tensionați (31%). Femeile (50%) sunt mai îngrijorate decât bărbații (37%), care se declară mai optimiști (45%).
  • Jumătate dintre respondenți recunosc, însă, că situația actuală le creează emoții și sentimente contradictorii și amestecate.
  • Tinerii de până în 34 de ani, aflați în general la început de carieră, trec ușor de la impulsivitate, iritare, plictiseală și tensiune la detașare, scepticism, ambiție și sentimentul că se află într-o poziție privilegiată comparativ cu alții.
  • Angajații cu experiență de muncă, trecuți de 35 de ani, deși experimentează stări de tensiune, se declară cu precădere pragmatici, dar și privilegiați și toleranți.

Studiul Ipsos a fost desfăşurat în perioada 11-17 mai 2020 în rândul a 4.221 de români prezenți pe cele mai importante platforme de recrutare din România, printre care și BestJobs.

 

Parallax

Vizualizari
1169
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings