Claudiu Zamfir

Platforma de comerț Wish.com, pe pierderi și în 2020, vrea să iasă pe bursă

Thumbnail

Platforma americană de comerț online Wish.com, folosită și în România de amatorii de chilipiruri, a înregistrat pierderi și anul acesta, în primele 9 luni, iar acum vrea să atragă finanțare vânzând acțiuni pe bursă.

Marketplace-ul și-a depus vineri formularul și prospectul pentru listarea la bursă în SUA, care cuprins și rezultatele financiare.

  • În anul 2020, pe primele 9 luni, Wish.com a făcut venituri de 1,74 miliarde de dolari, dar nu a obținut profit, ieșind pe pierdere cu 176 milioane de dolari. În aceeași perioadă a anului trecut, era pe minus doar cu 12 milioane de dolari.
  • În anul 2019, platforma a obținut venituri de 1,9 miliarde de dolari, dar a tras linie cu pierderi nete de 136 milioane de dolari, pe seama investițiilor mari.
  • În anul 2018, veniturile Wish au fost de 1,72 miliarde de dolari, iar pierderile s-au ridicat la 208 milioane de dolari. Cele mai mari pierderi din bilanț sunt pe anul 2015: minus 537 milioane de dolari, la venituri de 144 de millioane de dolari.

Cele mai costisitoare investiții au fost pe partea de marketing și vânzări: 1,5 miliarde de dolari în anul 2019 și 1,1 miliarde de dolari în primele 9 luni din 2020.

Thumbnail

Principalele eforturi de marketing au fost în digital: diferite rețele sociale, ca Facebook, și optimizare pe motoarele de căutare (SEO), ca Google, Bing și Yahoo! - se mai arată în raportul Wish. În plus, banii de marketing s-au dus în parteneriatul cu echipa de baschet Los Angeles Lakers și în campanii cu influenceri pe rețele sociale, în notificări push pe telefoane mobile, mesaje publicitare pe SMS și e-mail.

Wish.com este un marketplace prin care sellerii independenți vând diverse produse la nivel global, pentru amatorii de cumpărături la preț redus, mai ales de marfă chinezească.

Reputația noastră ca brand  și ca business poate fi afectată dacă comercianții noștri folosesc  practici comerciale neetice sau ilegale, inclusiv vânzarea de produse contrafăcute sau frauduloase sau dacă politicile și practicile noastre cu privire la astfel de tranzacții sunt percepute sau considerate a fi inadecvate, și este posibil să fim afectatați de activitatea nelegală a comercianților pe platforma noastră” - se arată în prospectul Wish.com legat de posibile riscuri asupra afacerii.

Thumbnail

Platforma de eCommerce Wish.com a fost fondată în anul 2010, la San Francisco, de antreprenorul canadian de ordigine poloneză Piotr Szulczewski, pe când acesta avea vârsta de 28 de ani. Szulczewski s-a născut la Varșovia și a emigrat în Canada, împreună cu familia sa, pe când el era copil, imediat după ce a căzut regimul comunist.

În cei 10 ani de existență, Wish a obținut finanțări de peste 2 miliarde de dolari de la investitori, conform Crunchbase.

Parallax

Vizualizari
1267
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri