Victoria’s Secret, cunoscutul producător de lenjerie intimă pentru femei, întră pe piaţa din România şi deschide un magazin de 500 de metri pătraţi într-un mall din Bucureşti. Însă, brandul, aflat în declin, anunţă închiderea a peste 50 de magazin din întreaga lume. Care sunt cauzele scăderilor înregistrate de compania lansată în anii '70.
Victoria's Secret a fost fondată în 1977 de Roy Raymond şi soţia lui, Gaye Raymond, după o investiţie de 80.000 de dolari. În prezent, brandul are peste 1.000 de magazine în Statele Unite şi Canada, dar după ce a înregistrat scăderi semnificative ale vânzărilor anul trecut a închis 30 de magazine din SUA şi a anunţat închiderea altor 53, în acest an.
Cauzele declinului
- Brandul este acuzat de că nu s-a adaptat ”erei #metoo”, notează businessinsider.com şi că nu încurajează modele cu un aspect ”mai autentic”, femeile mai voluptoase, imaginea femeilor puternice – o strategie abordată de brandurile concurente, în special cele din zona startup-urilor.
- Cea mai serioasă competiţie se pare că vine din partea unui brand de lejerie pentru femei cu o istorie mai scurtă în piaţă, Aerie, (lansat în 2006), despre care consumatorii spun ca vine cu produse (în special sutiene mult mai comode). Dar, o competiţie importantă vine şi din partea unor vedete precum Rihanna, care şi-a lansat recent colecţia de lengerie Fenty X Savage şi care, prin campaniile ei, promovează diversitatea formelor corpurilor feminine, notază qz.com.
- Aceleaşi strategii de marketing au fost adoptate de branduri tinere de lenjerie precum True&Co, Lively, sau ThirdLove – acesta din urmă fiind numit de publicaţia americană Forbes ”Startup-ul de 1 miliarde de dolari al anului 2018”.
- Mai mult, înaintea unuia dintre grandioasele evenimente Victoria's Secret, ce au loc anual, Ed Razek, directorul de marketing al companiei ar făcut într-un interviu pentru Vogue câteva comentarii cntroversate legat de modele plus-size (mai voluptoase), dar şi despre cele transexuale.
- Creşterea vânzărilor în online, unde niciun un brand nu poate lupta cu Amazon, este o altă cauză a scăderilor vânzărilor unor branduri de renume, precum Victoria's Secret, care se vad astfel nevoite să închidă magazine fizice si să investească mai mult în online. Vânzările online au scăzut cu 2%, anul trecut pentru Victoria's Secret, potrivit bbc.com.
Potrivit estimărilor Marketwatch vânzările L Brands, compania care deţine brandul Victoria's Secret a îregistrat în anul fiscal 2018 un venit de 3,2 miliarde de doari, în scădere cu circa 1% faţă de la raportarea anterioară, iar potrivit cnn.com, compania ar fi perdut în ultimii doi ani 3,8 milioane de clienţi. Mai mult, specialiştii Wall Street estimează o scădere de 7% a vânzărilor companiei în acest an.