Cel mai nou „unicorn” european și românii din echipa sa
Powered By
Claudiu Zamfir

Cel mai nou „unicorn” european și românii din echipa sa

Thumbnail

Joi a fost anunțat cel mai nou „unicorn” european, adică un startup care ajunge să valoreze cel puțin 1 miliard de dolari. Platforma olandeză MessageBird, de marketing digital și comunicare omnichannel cu clienții, are și români în echipa sa.

MessageBird a obținut joi o finanțare de capital de risc de 200 de milioane de dolari de la fondul de investiții american Spark Capital, cu participarea Bonnier, Glynn Capital, LGT Lightstone, Longbow, Mousse Partners și New View Capital. De asemenea, la ruda de finanțare de serie C au participat și investitori mai vechi: fondurile Accel și Atomico, precum și acceleratorul de afaceri Y-Combinator.

Astfel, platforma olandeză de marketing digital ajunge să valoreze 3 miliarde de dolari, proclamându-se „cel mai nou unicorn al Europei”, într-un comunicat oficial.

MessageBird are peste 300 de angajați, în birouri din 9 orașe, între care Amsterdam, Londra, Hamburg, San Francisco, Shanghai. Pe profilul său de LinkedIn, am găsit și 9 angajați originari din România.

Printre aceștia se numără Andreea Florica (Head of Performance Marketing), absolventă a SNSPA București, Alexandru Bucur (Lead Engineer), absolvent de Info la Universtatea „Titu Maiorescu” din București, Max Nedelcu (Team Lead), absolvent al ASE București, Ștefan Rogin (Senior Software Engineer), fost antreprenor la rândul său, absolvent de info la Universitatea „Ovidius” din Constanța, Dragoș Andronic (Senior Product Manager), fost antreprenor și el, absolvent al Universității Tehnice de la Cluj.

MessageBird a fost fondat în anul 2011, la Amsterdam, de antreprenorul olandez Robert Vis, care este și CEO-ul „unicornului”. Timp de 6 ani, startup-ul s-a dezvoltat din resurse proprii, iar în 2017 a ridicat o rundă de investiții de serie A de 60 de milioane de dolari, susținută de fondurile de venture capital Accel (SUA) și Atomico (UK).

Platforma cloud oferă companiilor din toată lumea servicii omnichannel de marketing digital și comunicare cu clienții, pe WhatsApp, SMS, Facebook Messenger, WeChat, Google Business Messaging, Telegram și alte canale. Printre clienții „unicornului” european se numără Alibaba, Tencent, Lufthansa, Heineken, Hugo Boss, SAP, Uber, Glovo.

Principalul concurent al MessageBird este compania americană Twilio, fondată în anul 2008.

Parallax

Vizualizari
2625
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri