Adi Iacob

Greva șoferilor UBER s-a întins în orașe din SUA, UK, Australia și alte țări

Thumbnail

Șoferii de pe aplicațiile de ridehailing precum Uber, Lyft sau Bolt se luptă de ani de zile pentru dreptul de a se sindicaliza și negocia modul în care sunt plătiți. Până acum, au eșuat - dar au găsit un alt mod de a obține această putere. Cu câteva zile înainte ca Uber să se listeze pe bursă, șoferii din cel puțin 8 orașe din Statele Unite, dar și din alte țări, precum Marea Britanie, Australia și India, protestează astăzi și doresc să boicoteze aplicațiile de ridehailing timp de 24 de ore.

Nu este prima dată când șoferii organizează demonstrații, scrie Vox.com. Principalul argument al conducătorilor auto este măsură cunoscută sub numele de "take rate" - procentul pe care compania îl păstrează din banii primiți de șoferi pentru fiecare cursă. Acesta este de aproximativ 20% la Uber și circa 25% la Lyft, scrie Business Insider

De asemenea, conducătorii auto îi îndeamnă pe utilizatorii de aplicații de ridehailing să evite să folosească serviciile comapaniilor timp de 24 de ore.

În New York, cea mai profitabilă piață pentru aplicațiile de ridehailing, șoferii planifică să se deconecteze în timpul orelor de vârf de dimineață, de la 7 la 9 dimineața, au declarat reprezentanții New York Taxi Workers Alliance. În Los Angeles, șoferii organizați de Rideshare Drivers United intenționează să se deconecteze timp de 24 de ore.

Alte proteste sunt programate și în San Diego, Chicago, San Francisco, Atlanta, Boston, Philadelphia, Stamford, Connecticut, Washington DC (SUA); Londra, Birmingham, Nottingham și Glasgow (Regatul Unit).

Cum răspund Uber și Lyft

Înaintea protestelor, ambele companii au lansat declarații care reafirmă angajamentul lor față de conducători auto.

Ce a spus Uber:

"Șoferii sunt inima serviciului nostru - nu putem reuși fără ei - și mii de oameni vin la muncă la Uber în fiecare zi concentrându-se pe moduri de a le face experiența mai bună, pe și în afara drumului. Chiar dacă este vorba de câștiguri mai mari, o protecție mai puternică sau de o diplomă de patru ani complet finanțată pentru șoferi sau familiile acestora, vom continua să lucrăm pentru îmbunătățirea experienței conducătorilor auto".

Ce as spus Lyft:

"Câștigurile șoferilor Lyft au crescut în ultimii doi ani, iar aceștia au câștigat mai mult de 10 miliarde de dolari pe platforma Lyft. Peste 75% (dintre șoferi) au condus mai puțin de 10 ore pe săptămână pentru a-și completa câștigurile de la alte locuri de muncă. În mediu, șoferii Lyft câștigă 20 de dolari pe oră. Știm că accesul la venituri flexibile și suplimentare generează o mare diferență pentru milioane de oameni și că ne străduim constant să îmbunătățim modul în care putem servi cel mai bine comunitatea noastră de conducători auto".

Uber a mărit tarifele în România

Călătoriile cu Uber s-au scumpit începând de astăzi, 8 mai. Reprezentanții serviciului de ridesharing au anunțat noi tarife, valabile la orele de vârf, prin care speră să încurajeze mai mulți șoferi să se alăture platformei, scrie Auto-Bild.ro.

Pasagerii care optează pentru UberX vor avea de plătit: 1,56 lei (tarif de bază), 0,26 lei (tarif pe minut), 1,56 lei (tarif pe kilometru) și 12 lei (tarif minim). Înaintea acestei modificări, prețurile erau: 1,3 lei (tarif de bază), 0,22 lei (tarif pe minut), 1,3 lei (tarif pe kilometru), respectiv 8 lei (tarif minim).

În ceea ce privește Uber Select și Uber Green, noile prețuri sunt următoarele: 1,98 lei (tarif de bază), 0,34 lei (tarif pe minut), 1,98 lei (tarif pe kilometru) și 14,4 lei (tarif minim). Prin comparație, tarifele anterioare erau: 1,65 lei (tarif de bază), 0,28 lei (tarif pe minut), 1,65 lei (tarif pe kilometru) și 10 lei (tarif minim).

Noile costuri se aplică doar la orele de vârf, anunțate ca fiind următoarele intervale orare:

  • Luni – Vineri, între orele 07:00 – 10:00
  • Luni – Joi, între orele 16:00 – 19:00
  • Vineri, între orele 13:00 – 19:00

Discuția dintre fostul șef al Uber și un șofer (2017)

În 2017, Bloomberg a obținut un videoclip al unui șofer Uber, care a îi cerea explicații fostului directorul executiv al companiei - Travis Kalanick - pentru reducerea prețurilor și adăugarea de cerințe pentru a lucra pentru aplicația de ridehailing. 

În video, șoferul Uber Black, Fawzi Kamel, îl întreabă pe Kalanick despre reducerile tarifelor pentru serviciul de lux al lui Uber (Black), plângându-se fostului șef al companiei că a pierdut aproape 97.000 de dolari "din cauza ta"

"Am început cu 20 de dolari. Cât de costă o milă acum, 2,75 dolari?", a afirmat Kamel.

Kalanick a negat că prețurile pentru serviciile high-end de la Uber au scăzut atât de mult (spunând: "bullshit").

Înainte să plece, Kalanick i-a spus șoferului: "Unor oameni nu le place să-și asume responsabilitatea pentru rahaturile lor (...) Ei dau vina pe orice altceva din viața lor. Mult noroc!".

La câteva zile după incident, Kalanick și-a cerut scuze pentru comportamentul său într-un e-mail către personalul Uber, pe care compania l-a publicat și pe blogul său.

"Treaba mea ca liderul vostru este de a îndruma... și asta începe prin a mă comporta într-un mod care ne face pe toți mândri. Nu asta am făcut", a scris fostul director executiv al aplicației de ridehailing.

Parallax

Vizualizari
3006
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri