VIDEO "Uber-ul" cumpărăturilor: Un start-up lansează magazine mobile de alimente, fără șofer - Afaceri - StartupCafe.ro
Adi Iacob

VIDEO "Uber-ul" cumpărăturilor: Un start-up lansează magazine mobile de alimente, fără șofer

Thumbnail

Startup-ul Robomart a anunțat un parteneriat cu lanțul de magazine alimentare Stop & Shop pentru a lansa magazine mobile inteligente - mașini fără șofer dotate cu rafturi pe care sunt așezate fructe, legume, snacks-uri, dulciuri și produse semipreparate - în primăvara acestui an. 

Primele magazine de acest fel vor ajunge pe străzile orașului Boston din Statele Unite, scrie VentureBeat.

Odată ce magazinele inteligente vor ajunge pe străzi, cumpărătorii vor putea utiliza telefonul pentru a chema un vehicul Robomart, iar plățile vor fi procesate automat cu ajutorul unui sistem bazat pe senzori și camere video. 

    Robomart dorește ca vehiculele sale să fie operate de un sistem autonom bazat pe inteligență artificială, dar magazinele inteligente care vor fi prezente pe drumurile din Boston vor fi teleoperate de o persoană, de la un punct de control.

    Deși pare că magazinele inteligente ale Robomart nu seamănă cu supermaketul fără casieri Amazon Go, cele două concepte au unele lucruri în comun: sistemul bazat pe senzori și camere video fac ca acestea să nu aibă nevoie de un casier, iar gama de produse este similară.

    Ceea ce diferențiază Amazon Go de alte magazine sunt plățile automate, realizate cu ajutorul unei rețele de sute de camere video din spațiul în care se mișcă cumpărătorii. Prin intermediul mașinilor cu inteligență artificială, magazinul “observă” selecțiile făcute de clienți și transmite informațiile direct către conturile lor Amazon prin intermediul aplicației Amazon Go (clienții trebuie să aibă toate aceste setări înainte de a putea cumpăra din magazin).

    Un alt start-up dorește să inoveze acest sector dezvoltând un coș de cumpărături inteligent. În loc să se bazeze pe o serie de camere și senzori dispuși pe tot cuprinsul unui magazin pentru a urmări cumpărătorii și produsele, startup-ul Tracxpoint dorește să ușureze acest proces echipând coșul de cumpărături cu tehnologia necesară. Startup-ul din Israel a dotat coșurile de cumpărături cu patru camere așezate pe părțile laterale, care identifică automat tot ceea ce cumpărătorul așează în el, notează numele produsului și îl adaugă la factura finală. De asemenea, dacă utilizatorul se răzgândește și elimină un produs, coșul recunoaște acțiunea și elimină produsul de pe factură. În loc să aștepte la casa de plată, cumpărătorul pleacă pur și simplu pe ușă cu tot ce a plătit deja.

    Vizualizari
    1831
    Conţinut
    Parerea ta despre articol
    Adauga comentariu