Toyota investește 600 milioane dolari în „Uber-ul” chinezesc
Claudiu Zamfir

Toyota investește 600 milioane dolari în „Uber-ul” chinezesc

Thumbnail

Compania chineză de ride hailing Didi Chuxing, asemănătoare cu mai celebra Uber, primește o investiție de 600 de milioane de dolari de la producătorul auto japonez Toyota, au anunțat joi chinezii.

În urma noului acord, cele două companii își extind colaborarea și vor crea și o firmă joint venture care va oferi diverse servicii șoferilor de pe platforma de ride hailing.

Încă din ianuarie 2018, Toyota și DiDi au inițiat un parteneriat prin care să ofere șoferilor mentenanță auto de calitate și îndrumare pentru conducere în siguranță.

„Uber-ul” chinezesc, Didi Chuxing, a fost înființat în anul 2012 de antreprenorul tech Cheng Wei. El avea 29 de ani pe atunci și lucrase ca om de vânzări la gigantul de comerț online Alibaba și la serviciul său de plăți Alipay. În vârstă de 36 de ani acum, Cheng Wei are o avere estimată la circa 1,2 miliarde de dolari.

Lider al serviciilor de transport în sistem ridesharing din China, DiDi este evaluată în prezent la circa 80 de miliarde de dolari, tot cam cât era și valoarea Uber când s-a listat la bursă.

În 2016, DiDi a achiziționat operațiunile Uber din China pentru 35 de miliarde de dolari.

În anul 2017, compania chineză a făcut o investiție în aplicația estonă de ridesharing Taxify (Bolt), prezentă și în România. DiDi a preluat 13% din startup-ul european pentru o investiție de 8 cifre - de ordinul zecilor de milioane de dolari - așa cum a deazvăluit fondatorul Bolt, Markus Villig, într-un interviu acordat StartupCafe, la Tallinn.

Vizualizari
441
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings