Trotinete în București: Lime spune că promovează utilizarea responsabilă. 7 reguli de bază
Claudiu Zamfir

Trotinete în București: Lime spune că promovează utilizarea responsabilă. 7 reguli de bază

Thumbnail

Startup-ul american Lime, unul dintre operatorii de trotinete electrice din București, a organizat, joi, o întâlnire cu 60 de utilizatori bucureșteni, cărora le-a prezentat „noţiuni de bază despre deplasarea în siguranţă pe trotinetă”.

Odată cu dezvoltarea serviciilor publice de închiriere de trotinete în București, mai mulți șoferi și pietoni s-au plâns de modul în care utilizatorii trotinetelor se deplasează pe carosabil și pe trotuare.

Cel mai mare operator de trotinete din București, Lime, a organizat joi, la București, Academia “First Ride”, în Parcul Regele Mihai I (fostul Parc Herăstrău).

Echipa startup-ului le-a prezentat celor 60 de utilizatori prezenți „noţiuni de bază despre deplasarea în siguranţă pe trotinetă, parcarea corectă și responsabilă și, nu în ultimul rând, utilizarea în mod corect a aplicației Lime”.

Lime spune că va mai organiza astfel de întâlniri de educație pentru circulație.

Cei de la Lime își îndeamnă clienții să respecte câteva reguli de bază:

  • Deplasarea în mod responsabil în orice moment
  • Utilizarea trotinetelor în termenii legali specifici fiecărei zone/țări
  • Evitarea parcării pe trotuare, în zonele pietonale, rampe de serviciu şi staţii de autobuz/tranzit
  • Parcarea adecvată, preferabil între copaci sau în zonele de parcare amenajate pentru trotinete/biciclete
  • Utilizarea căştii de protecție în timpul călătoriei şi purtarea hainelor/accesoriilor reflectorizante pe timp de noapte
  • Respectarea tuturor regulilor de trafic şi a limitelor de viteză
  • Conștientizarea prezenței partenerilor de trafic: automobile, pietoni, alți utilizatori de servicii de mobilitate urbană

Startup-ul american Lime, cu sediul central la San Francisco, este un lider al transportului urban ecologic, ca soluție smart city, alături de Bird, Uber sau Bolt la nivel mondial. În București, mai sunt prezente și firme românești, ca Flow sau Wolf-e.

Lime a fost fondat în anul 2017, la Greensboro, statul american Carolina de Nord, de antreprenorii Toby Sun și Brad Bao și s-a extins rapid în toată lumea.  Întâmplarea face ca pe 24 mai 2019, când Lime s-a lansat în România, directorul general al firmei (CEO), Toby Sun, să-și anunțe demisia din funcție. Potrivit TechCrunch.com, el a luat această decizie pentru a se concentra pe cultura organizațională a companiei și pe cercetare și dezvoltare. Celălalt co-fondator, Brad Bao, care a avut funcții de conducere și la gigantul IT chinez Tencent, va prelua responsabilitățile de CEO al Lime. De asemenea, președinte al consiliului de administrașie al Lime a fost numit Joe Kraus, un fost partener în GV, fondul de investiții al Google.

Vizualizari
4476
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Dan
Taga
Lime există de un an în orașul în care trăiesc, Auckland, Noua Zeelandă. Au avut probleme cu sistemul de frânare: la 1,8 milioane de închirieri, au avut 80 de accidente pt că trotineta pierdea ceva date, credea că este furată, și se auto-bloca, chiar dacă aveai 30 km/h. Au știut despre aceste probleme, despre faptul că sunt oameni care și-au pierdut dinți sau rupt mâini din cauza asta. Nu au făcut absolut nimic, nu au anunțat Consiliul Local, care le dăduse o licență temporară.
Între timp:
- licența le-a fost suspendată
- se pare că și-au rezolvat problemele și le-a fost prelungită temporar
- un om a murit pe trotinetă - se pare că din cauze naturale, dar investigația nu s-a finalizat

Ce vreau să spun este că sunt o companie cu standard moral foarte redus, din ce am văzut. Sincer, îmi pare rău că au primit aprobare în București.

Surse sunt ușor de găsit cu o căutare după [Lime Auckland ...] și afirmațiile de mai sus. Oricum, de pe site-ul radioului național:
- https://www.rnz.co.nz/news/national/383157/auckland-council-temporarily-suspends-trial-with-lime-e-scooters
- https://www.rnz.co.nz/news/national/392839/scooter-rider-dies-after-incident-in-central-auckland
poza de profil
Alex
Radu
Trotinetele electrice sunt inadecvate educatiei, reglementarii si soseleleor si trotuarelor romanesti. Cei care sustin proiectul in Parlament sunt niste deputati de mana a 3-a, pe care i-au agatat companiile de trotinere la o friptura. Pe mainile lor va fi sangele celor accidentati de si de pe trotinete, care sunt vehicule cu motor, mai periculoase decat scuterele, dar carora li se permite sa circule si pe carosabil si pe trotuar, ca e noapte, zi, ploaie ninsoare. Acum o luna si ceva era sa ma urc noaptea pe ploaie pe un trotinetist care mergea pe jumatatea benzii 1, fara vesta, lumini, etc, cu un palton negru de ploaie pe el. Pe trotuar trec cu 30/km/h pe langa copii, care sunt imprevizibili, pot oricand sa sara in fata lor, ghici ce se poate intampla dintr-o ciocnire trotineta 15 hk, hipster 90 kg care se deplaseaza cu 30 km/h si un copil??? Pana cand in RO se lasa sa se intample o nenorocire pana sa se intervina clar si sa se spuna - trotineta elkectrica e un vehicul cu motor, se conduce cu carnet de scuter, pe carosabil, cu lumini omologate RAR, casca, vesta reflectorizanta si in conditii de vizibilitate si atmosferice foarte bune?
poza de profil
Alex
Radu
Cenzurati pentru ce? Trotinetele electrice sunt inadecvate educatiei, reglementarii si soseleleor si trotuarelor romanesti. Cei care sustin proiectul in Parlament sunt niste deputati care vor avea pe mainile sangele celor accidentati de si de pe trotinete, care sunt vehicule cu motor, mai periculoase decat scuterele, dar carora li se permite sa circule si pe carosabil si pe trotuar, ca e noapte, zi, ploaie ninsoare. Acum o luna si ceva era sa ma urc noaptea pe ploaie pe un trotinetist care mergea pe jumatatea benzii 1, fara vesta, lumini, etc, cu un palton negru de ploaie pe el. Pe trotuar trec cu 30/km/h pe langa copii, care sunt imprevizibili, pot oricand sa sara in fata lor, ghici ce se poate intampla dintr-o ciocnire trotineta 15 hk, hipster 90 kg care se deplaseaza cu 30 km/h si un copil??? Pana cand in RO se lasa sa se intample o nenorocire pana sa se intervina clar si sa se spuna - trotineta elkectrica e un vehicul cu motor, se conduce cu carnet de scuter, pe carosabil, cu lumini omologate RAR, casca, vesta reflectorizanta si in conditii de vizibilitate si atmosferice foarte bune?

- Ultimele știri -

Cookie Settings