BT Capital Partners a asistat Grupul Eurolines în cea mai mare tranzacție de exit din turismul românesc
Raluca Abrihan

BT Capital Partners a asistat Grupul Eurolines în cea mai mare tranzacție de exit din turismul românesc

Thumbnail

BT Capital Partners, divizia de investment banking și piețe de capital a Grupului Financiar Banca Transilvania, a asistat Grupul Eurolines în cea mai mare tranzactie de exit din turismul românesc. Grupul deţinut de omul de afaceri Dragoş Anastasiu va ceda către DER Touristik Group, parte a Grupului german Rewe (care deține și magazinele Penny), toate activităţile de turism - turoperare, retail, business travel şi incoming.

În cadrul tranzacției, Dragoș Anastasiu a fost asistat de echipa BT Capital Partners în vânzarea operațiunilor de turism ale Grupului Eurolines către Der Touristik Group, divizia de turism a grupului german Rewe, tranzacție istorică pentru turismul românesc, marcând intrarea pe piața locală a primului mare tour operator strategic mondial. Din echipa de proiect au facut parte Nina Pirvu, Director Investment Banking&Capital Markets, Dragos Darabut, manager și Bogdan Baldovin, analist.

“Tranzacția este importantă pentru piața locală de turism âi arată că piața are în continuare un potențial imens de creștere, odată ce puterea de cumpărare a românilor sporește. În același timp, spiritul antreprenorial, seriozitatea și tenacitatea dlui Anastasiu de a construi, vreme de 25 de ani, unul dintre cei mai importanți jucători locali, sunt elemente care au atras atenția unuia dintre giganții europeni. Închiderea cu succes a acestei tranzacții de vânzare către unul dintre liderii mondiali în sector arată capacitatea BT Capital Partners de a furniza servicii de consultanță la cel mai înalt nivel de profesionalism, precum și capacitatea Grupului Financiar Banca Transilvania de a oferi antreprenorilor români întreaga paletă de servicii financiare” – declară Paul Prodan, Presedinte Consiliul de Administratie, BT Capital Partners.

Toţi angajaţii şi toate sediile vor fi păstrate şi absolut toţi clienţii actuali vor fi deserviţi în continuare de aceiaşi colaboratori cu aceleaşi date de contact şi în aceleaşi locaţii ca şi în prezent. Cum s-a întâmplat şi până acum, agenţiile companiei Travel Brands vor comercializa atât produsele Grupului DER Touristik (Dertour, ITS, Meiers Weltreisen, Jahn Reisen, ITS, Billa Reisen etc.), cât şi produsele altor 45 de turoperatori germani şi români, precum şi bilete de avion şi autocar, păstrându-şi şi în viitor caracterul de Travel Hypermarket.

Părţile au decis să păstreze confidenţialitatea în privinţa valorii tranzacţiei.

Eurolines are 80 de agenţii, sub brandurile TUI TravelCenter, TravelBrands şi Eurolines, având o cifră anuală de vânzări de circa 150 de milioane de euro.

DER Touristik Group este una dintre cele mai mari companii de turism din Europa. Cu sediul central în Germania, Grupul deţine 130 de companii cu peste 10.500 de angajaţi în 15 ţări, care cumulează o cifră de afaceri de 6,7 miliarde euro, generată de circa 9,9 milioane de turişti anual. În ţara noastră, DER Touristik a fost prezent din anul 2004 prin compania Dertour România.

Pentru REWE Group (din care face parte şi reţeaua de magazine discount Penny) piaţa românească este extrem de importantă. “Sunt convins că în viitor se vor înregistra creşteri semnificative ale pieţei de turism din Europa de Est, în general, şi ale celei româneşti, în special. Cu această achiziţie creăm baza unei puternice viitoare creşteri în piaţa est-europeană, atât pe zona de turoperare, cât şi a agenţiilor de turism”, adauga Sören Hartmann.

Grupul Eurolines România a fost fondat de Dragoş Anastasiu în 1995 si astăzi este alcătuit din 20 societăţi. Are peste 650 de angajaţi şi deţine cea mai mare reţea de distribuţie a produselor turistice din ţară, 4 agenţii francizate în Germania, o flotă de 15 autocare şi aproximativ 800 de autoturisme.

Din 2011, reţeaua de agenţii a Grupului a funcţionat în regim de franciză sub brandul TUI TravelCenter, iar din 2017 Grupul Eurolines a început dezvoltarea unui al doilea brand de agenţii de turism, TravelBrands. În 2015, Grupul Eurolines a preluat complexul Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării.

Vizualizari
1713
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings