Raluca Abrihan

Top 10: Cum s-au schimbat comportamentele de consum și de utilizare a tehnologiei

Thumbnail

Fiecare sector din economie a fost afectat diferit, iar înțelegerea acestei noi normalități și a impactului pe care îl are asupra companiilor este esențială în următoarea perioadă, arată analiza unei companii de IT. Iată cum s-au schimbat comportamentele noastre de consum și de utilizare a tehnologiei, ce noi experiențe pot fi create pentru clienți, angajați sau consumatori, ce standarde vor apărea și care vor fi noile priorități ale companiilor atunci când vorbim de investiții sau alocare de resurse.

Analiza a fost realizată de companie de tehnologie Cisco:

Vor fi create experiențe noi

1. Online-ul devine esențial

Companiile care vor să rămână competitive vor trebui să dezvolte servicii online și să-și îmbunătățească sistemele de logistică și livrare. Cele cu strategii online sofisticate vor căuta noi modalități de a îmbunătăți experiența clienților. Retailerul Tesco, de exemplu, a înregistrat o creștere de 103% a vânzărilor online într-un interval de câteva săptămâni.

2. Interfețe și interacțiuni contactless

În ultimii zece ani, interfețele cu ecran tactil au devenit ceva normal. Datorită contextului actual, vom face mai rapid tranziția către interfețe vocale și sisteme machine vision sau plăți contactless. Aceste tehnologii vor ajuta atât la limitarea contactului fizic între oameni, cât și cu suprafețele.

3. Serviciile de asistență de la distanță vor crește vertiginos

Asistența medicală de la distanță, telemedicina și consultațiile virtuale vor revoluționa sistemul medical. Unii furnizori de servicii de telemedicină au raportat deja o creștere de 50% a programărilor video.

Aceste tendințe, însă, vor fi vizibile în multe aspecte ale vieții noastre. Pentru call centere, de exemplu, tranziția de la lucrul preponderent la birou la lucrul de la distanță a dus la rezultate surprinzătoare, în unele cazuri. Un director din sectorul bancar a declarat că banca la care lucrează a înregistrat o creștere de 40% a productivității echipelor care asigurau de la distanță serviciile de asistență pentru clienți, menționând că revenirea angajaților la sediul fizic al call center-ului ar putea să nu mai reprezinte o opțiune.

La ce standarde noi să ne așteptăm?

4. Modelul forței de muncă distribuite

În prezent, companiile lucrează la planurile de revenire a angajaților la birou, într-un mediu sigur, sănătos și productiv. Ce schimbări au fost luate în calcul? Coridoare mai largi, cu trafic unic, o filtrare mai bună a aerului, sisteme de comandă fără atingere pentru lifturi și materiale antimicrobiene în cazul construcțiilor noi. În cazul celor care rămân să lucreze de acasă, mai multe sesiuni de videoconferință îi vor conecta cu restul colegilor.

5. Cum să înveți de la distanță

În întreaga lume, școlile au fost închise și peste 1,2 miliarde de copii au fost nevoiți să-și continue orele de la școală acasă. Sistemul educațional s-a schimbat dramatic. Cercetările din domeniu sugerează că învățarea online ajută la îmbunățirea procesului de memorare a informațiilor, într-un timp mai scurt, ceea ce înseamnă că schimbările aduse de această pandemie ar putea fi menținute.

În ceea ce privește companiile, este esențial ca acestea să fie ajutate să-și regândească modul de lucru, inclusiv cum să-și mențină angajații informați, cum să respecte reglementările stabilite de autorități și cum să asigure sănătatea fizică și psihică a angajaților.

6. A sosit ziua evenimentelor digitale

Într-un viitor nu foarte îndepărtat, companiile vor migra de la evenimente fizice la evenimente virtuale. Pe termen lung, Cisco estimează o creștere accentuată a evenimentelor hibride, în care unele componente se desfășoară în spații fizice, iar altele sunt livrate digital.

Noi priorități

7. Experimentele devin alegeri strategice

Din cauza pandemiei, companiile au implementat rapid măsuri temporare, fără a avea o imagine completă a situației. Acum, însă, aceste măsuri sunt reevaluate.

Companiile vor trebui să dezvolte strategii pentru această nouă normalitate, în centrul căreia va sta crearea de modele de business mai solide și mai agile.

8. Infrastructura digitală trebuie consolidată

Volumele de trafic în rețea la care se presupunea că vom ajunge peste doi ani au fost atinse aproape peste noapte. Noțiunea de „ore de vârf” a devenit acum un standard pentru aproape întreaga zi. Furnizorii de servicii și companiile de tehnologie, inclusiv Cisco, au acționat rapid pentru a asigura capacități suplimentare, astfel încât rețelele să funcționeze fără întreruperi.

În viitor, nevoia de conectivitate va crește, la fel și dependența companiilor de soluții cloud și Software as a Service (SaaS). În timp, Inteligența artificială (AI) va ajuta la automatizarea operațiunilor complexe din rețea, sporind eficiența și permițând arhitecturi de rețea mai agile.

9. Securitatea cibernetică este în prim plan

Deși pandemia nu a dus la o creștere semnificativă a criminalității informatice, cercetătorii Cisco Talos au observat că virusul COVID-19 este folosit ca temă în atacurile cibernetice - făcându-le să pară mai credibile.

Organizațiile trebuie să fie și mai vigilente, o infrastructură de rețea strâns integrată cu securitatea fiind esențială.

10. Dependență mai mare de date, automatizare și roboți

Roboții nu sunt afectați de virușii umani. Indiferent dacă sunt utilizați pentru a livra produse alimentare, în asistența medicală sau în fabrici, companiile realizează acum rolul important al roboților atât în această perioadă, cât mai ales într-o lume post-COVID-19.

Lecțiile învățate din această experiență ne vor oferi o perspectivă asupra modului în care răspundem la viitoarele pandemii, prin intermediul Internet of Things (IoT) și big data.

Parallax

Vizualizari
889
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri