Claudiu Zamfir
Biroul european de statistică Eurostat a emis, marți, pentru prima dată, o serie de date experimentale care relevă domeniile în care firmele și alți angajatori din Uniunea Europeană caută cel mai activ lucrători cu ajutorul anunțurilor online de angajare.
Indicatorul folosit experimental de Eurostat se numește OJAR - rata de publicare online a ofertelor de locuri de muncă. OJAR este derivat dintr-o sursă web inovatoare, privind anunțurile online de angajare, utilizând tehnologia web-scraping. OJAR indică cele mai căutate joburi publicate de angajatori pe internet, indicând domeniile în care recrutorii s-ar putea confrunta cu potențiale dificultăți în angajarea de personal.
În 2023, posturile pentru directori de vânzări, marketing și dezvoltare aveau cea mai mare rată de publicare online a ofertelor de locuri de muncă (OJAR) din UE, de 26,6%, conform Eurostat.
Sursa: Eurostat
Deși ocupațiile din sectorul public, cum ar fi lucrătorii din domeniul sănătății și profesorii, se pot confrunta, de asemenea, cu dificultăți de recrutare, acestea nu s-au clasat printre cele mai căutate ocupații pe internet. Acest lucru ar putea fi atribuit faptului că aceste posturi nu prea sunt publicate prin anunțuri de angajare pe internet, precizează Eurostat.