Raluca Abrihan
Cei mai mulți dintre noi au trăit măcar o dată sentimentul de a uita ceva într-un taxi, avion, autobuz sau tren. Acel moment de panică în care îți dai seama că obiectul de care ai nevoie nu mai este în buzunar sau în geantă, iar șansele să îl recuperezi sunt mici. Așadar, Uber a trecut în revistă obiectele mai mult sau mai puțin obișnuite uitate de clienţi în maşinile aplicaţiei, în ultimul an, obiecte ale căror posesori au fost însă mai norocoși și au avut posibilitatea de a îi contacta pe șoferi pentru a le recupera.
"Enciclopedia oferă o imagine în detaliu a obiectelor pe care pasagerii le-au lăsat în urmă, de la cele mai obișnuite, precum chei sau telefoane, până la lucrurile de neuitat, dar care totuși au fost uitate, precum un aspirator sau o pereche de aripi negre. De asemenea, aceasta prezintă orașele în care se uită cel mai des, zilele săptămânii și momentele din zi în care au fost uitate cele mai multe obiecte, alături de sfaturi pentru recuperarea lucrurilor uitate", spun reprezentanţii Uber.
10 cele mai frecvent uitate obiecte în Uber, în România:
Telefonul sau camera foto
Genți de toate felurile (rucsac, geantă de umăr, valiză etc.)
Portofelul
Cheile
Obiecte vestimentare
Ochelarii
Căștile
Laptopul
Sticla de apă sau termosul
Țigara electronică
20 obiecte de neuitat și totuși uitate în Uber, în România:
O șurubelniță electrică
O damigeană
O bunică
Un inel de logodnă
Un aspirator
O saltea
Un kit de poker
Un urs panda de pluș
O țeavă de aspirator
Un longboard
Un tort
O pereche de aripi negre
O icoană
Un crocodil de pluș
O tricicletă
O proteză dentară
Un scooter electric
Baloane
O pungă cu șuruburi
Un cărucior pentru copil
Orașele din România în care se uită cel mai des:
București
Iași
Cluj
Timișoara
Brașov
Zilele săptămânii și momentele din zi în care se uită cele mai multe obiecte:
Joia și vinerea sunt zilele săptămânii în care se uită cel mai des obiecte în Uber. În ceea ce privește momentul zilei în care utilizatorii tind să își lase lucrurile în urmă, de cele mai multe ori acest lucru se întâmplă în jurul orelor 16:00, 12:00 și 17:00.
Zilele în care s-au raportat cele mai multe articole pierdute au fost 15 noiembrie, 6, 7 și 15 decembrie și ziua de Anul nou.
Obiecte care sunt uitate mai des în anumite zile ale săptămânii:
De cele mai multe ori, utilizatorii uită cash în zilele de luni
Brichetele sunt uitate cel mai des în zilele de marți și duminică
Utilizatorii își uită mai des cartea de identitate miercurea și joia
Umbrelele sunt uitate de cele mai multe ori în zilele de vineri
Pasagerii își uită țigările electronice cel mai des în zilele de sâmbătă
Date la nivel european
Top 10 țări din Europa în care se uită cel mai des:
Italia
Norvegia
Spania
Suedia
Elveția
Finlanda
Republica Cehă
Grecia
Belgia
Austria
Capitalele europene în care se uită cel mai des:
Roma, Italia
Madrid, Spania
Oslo, Norvegia
Stockholm, Suedia
Varșovia, Polonia
Helsinki, Finlanda
Praga, Republica Cehă
Atena, Grecia
Bruxelles, Belgia
Viena, Austria
Cum să recuperezi obiectele pierdute:
Dacă te numeri printre cei care au obiceiul să piardă lucruri, uită-te la acest videoclip, unde vei găsi câțiva pași simpli pe care să-i urmezi data viitoare când vei mai uita ceva în Uber.
Cel mai simplu mod de a recupera un obiect pierdut este acela de a-l suna pe șofer, însă dacă ți-ai uitat chiar telefonul, poți să te conectezi la contul tău Uber de pe un computer. Odată conectat, iată ce trebuie să faci:
Selectează „Am pierdut un articol"
Apăsă pe „Contactează șoferul în legătură cu un obiect pierdut."
Derulează în jos și introdu numărul de telefon la care dorești să fii contactat. Apasă butonul Trimite.
Dacă ai pierdut telefonul personal, introdu numărul de telefon al unui prieten (poți face acest lucru conectându-te la contul tău de pe un computer sau utilizând telefonul unui prieten).
Telefonul tău va suna și vei fi conectat direct cu numărul de mobil al șoferului;
Dacă șoferul tău răspunde și confirmă că obiectul declarat pierdut a fost găsit, stabilește de comun acord o dată și un loc de întâlnire pentru a intra în posesia obiectului;
Dacă șoferul nu răspunde, lasă-i un mesaj vocal cu descrierea detaliată a obiectul pierdut, alături de cea mai bună modalitatea de a te contacta.