Denisa Crăciun

Tendințe 2023 în comerțul electronic: Magazinele online vor investi în automatizare și inteligență artificială (analiză)

ecommerce 2023

Magazinele online vor investi în 2023, în automatizări, inclusiv pentru integrarea și adopția soluțiilor de inteligență artificială, și se vor concentra pe creșterea performanței din perspectiva vizitatorilor, la nivel de storefront, potrivit unei analize.

Astfel, automatizarea proceselor vizează reducerea la minim a intervenției umane, creșterea productivității pe fluxurile interne și reducerea riscului de eroare.

De aceea a crescut interesul comercianților față de integrarea în magazinele lor online a unor soluții de optimizare a proceselor și operațiunilor, inclusiv a unor sisteme de inteligență artificială precum precum ChatGPT, Google Translate sau Deepl, „care vor permite comercianților să se diferențieze față de competiția lor prin conținut și personalizare”, arată MerchantPro, platformă se soluții Saas pentru comerțul online.

Conform analizei, în care sunt prezentate tendințele în e-commerce, în 2023, antreprenorii din online se orientează către îmbunătățirea experienței vizitatorilor site-ului, cu efect imediat în rata de conversie și vânzări.

Din această perspectivă, investițiile în creșterea vitezei de încărcare, în simplificarea procesului de check-out sau a zonei de fulfillment post vânzare sunt tot mai frecvente.

„Direcțiile în care se dezvoltă comerțul online anul acesta sunt două, cu importanță egală din perspectiva comerciantului, dar cu vizibilitate diferită din perspectiva cumpărătorului. Pe de-o parte, schimbările și îmbunătățirea performanțelor site-ului la nivel de UX -viteză de încărcare, simplificare proces de achiziție și fulfillment – sunt resimțite direct de cumpărători și au efect imediat asupra ratei de conversie și implicit a veniturilor. Pe de altă parte, automatizările interne și optimizarea zonei de backend au efect în reducerea costurilor. Estimarea mea este că anul acesta comercianții se vor orienta către investiții în aceste direcții, odată pentru a se alinia cu exigențele cumpărătorilor, precum și pentru a face față presiunii asupra costurilor”, susține Arthur Rădulescu, CEO și fondator MerchantPro.

Analiza realizată de platforma de soluții pentru e-Commerce pe datele înregistrate de peste 1.500 de magazine online locale arată o creștere de 12,5% în numărul de comenzi și de 22% ca valoare la nivelul anului 2022, comparativ cu 2021. 

Comparația s-a realizat pe o bază de magazine online care au avut avut operațiuni atât în 2022, cât și în 2021.

Analizând la nivel de lună, comportamentul de achiziție a fluctuat între foarte precaut în luni precum martie, după izbucnirea războiului, când tranzacțiile au crescut cu 5%, până la exuberant, în mai, când evoluția a atins 30% la nivel de tranzacții.

Dinamica din 2022 a fost mai temperată față de anii anteriori, efect al conflictului de la graniță, al crizei energetice și posibilei recesiuni, dar și al concurenței intense.

„Interesul cumpărătorilor pentru achizițiile online s-a menținut ridicat și continuă să crească, alimentat și de eforturile comercianților de a-i atrage prin condiții din ce în ce mai bune”, precizează Arthur Rădulescu.

La nivelul tuturor magazinelor online care folosesc platforma de e-Commerce, inclusiv celor care și-au început activitatea în platformă în 2022, s-au plasat anul trecut comenzi în valoare de aproape 250 de milioane de euro. Comanda medie a fost 56 euro, cu 12% mai mare față de 2021, când se situa la 50 euro.

Parallax

Vizualizari
577
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri