Denisa Crăciun
Compania internațională de livrări de mâncare Just Eat Takeaway a raportat pierderi de 190 de milioane de euro (224 milioane de dolari) în prima jumătate a anului 2021. Deși este vorba despre o sumă mare, platforma online se aștepta la pierderi și mai mari.
Potrivit unui comunicat al firmei, analiștii financiari au prognozat o pierdere de 218 milioane de euro, înainte de depreciere și amortizare.
În primele 6 luni ale anului 2021, vânzările Just Eat Takeaway la scară globală au crescut cu 52% (2,61 miliarde de euro) comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (1,8 miliarde de euro).
"Baza noastră de clienți, selecția restaurantelor și frecvența comenzilor au crescut puternic, ceea ce va duce la îmbunătățirea profitabilității în viitor", a declarat directorul general (CEO) al companiei olandezo-britanice, Jitse Groen.
În prima jumătate a anului 2021, compania a investit în serviciile de aprovizionare și livrare, ceea ce a dus la o creștere a câștigurilor pe multe piețe, cum ar fi în Australia și Marea Britanie.
Just Eat Takeaway în alte țări:
Just Eat Takeaway în 2020, în România:
Afacerile românești ale gigantului Just Eat Takeaway au trecut pe profit în anul 2020, cu 226 de mii de lei.
În anul în care a venit pandemia COVID-19 la noi, firma HELLOHUNGRY S.A. (prin care operează compania olandezo-britanică) a avut venturi totale de 38,2 milioane de lei, mult peste anul 2019, când a înregistrat venituri de 21,9 milioane de lei.
În 2020 subsidiara românească a Just Eat Takeway a făcut și angajări. Dacă în anul 2019 avusese în medie 72 de angajați, în 2020, personalul său a crescut la o medie de 136 de salariați.