Studiu: Românii ar plăti cu 30% mai mult pentru produsele fabricate în țară - Afaceri - StartupCafe.ro
Adi Iacob

Studiu: Românii ar plăti cu 30% mai mult pentru produsele fabricate în țară

Thumbnail

Când vine vorba despre produsele alimentare, de îngrijire personală și de curățenie, consumatorii români pun calitatea și siguranța pe primul loc, arată un studiu din domeniul retailului. Mai mult de trei sferturi dintre cei ce aleg cu precădere produsele ”Fabricat în România” ar fi dispuși să plătească cu 30% în plus, în medie, pentru acestea. 

De asemenea, aproximativ 80% dintre ei caută în mod special produsele autohtone când merg la cumpărături, fie alegându-le de pe rafturi în locul celor străine, ori de câte ori au ocazia (51%), fie alegând anumite magazine, tocmai pentru că oferta acestora include produse românești (29%), arată studiul realizat de MKOR Consulting.

Doi din trei români aleg produsele de consum care le oferă cel mai bun raport calitate‑preț, iar pentru 51% calitatea este mai importantă decât prețul. În plus, înainte de a decide să cumpere un articol, jumătate dintre consumatori se asigură că produsele conțin ingrediente sigure și de calitate.

Studiul mai precizează că aproximativ 96% dintre consumatorii români includ în coșul lor lunar de cumpărături produse alimentare, de curățenie și de îngrijire personală românești.

Thumbnail

De ce?

În primul rând pentru că iubesc România și în felul acesta simt că pot contribui la bunăstarea ei. 47% dintre ei cred că așa pot susține companiile românești și 37% vor să ajute micii întreprinzători, cumpărându-le produsele.

În plus, produsele autohtone se bucură de o apreciere mai mare în rândul consumatorilor: 43% cred că sunt superioare din punct de vedere calitativ, iar 39% le consideră mai naturale comparativ cu cele din import.

Doar 4% dintre români spun că ar alege produsele de import în locul celor autohtone. Însă chiar și aceștia o fac mai ales pentru că nu găsesc rapid, la îndemână, produse românești (24% dintre cei care aleg produse străine), nu au suficientă încredere sau nu sunt informați despre calitatea produselor locale (22%) ori pur și simplu nu știu care sunt produsele românești pentru că nu sunt suficient promovate (17%).

Studiul „Preferința pentru produse românești” a fost în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eșantion de 1,067 respondenți cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție regională.
 

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1205
Conţinut
Adauga comentariu
poza de profil
planteverzi
planteverzi
abureala de sondaj, romanii obisnuiti sunt saraciti de bani , produsele romanesti sunt deja mai scumpe decat cele de import si in unele cazuri de calitate inferioara...
Nu mai incurajati bisnita cu astfel de minciuni.