Denisa Crăciun

Studiu: Românii plasează comenzi online cel puțin o dată pe lună. Top produse cumpărate

Thumbnail

Peste 60% dintre românii din mediul urban plasează comenzi online cel puțin o dată pe lună, potrivit unui studiu.

Un sfert dintre acești clienți fideli ai canalelor online au declarat că au făcut mai des cumpărături online în ultimul an, pe fondul pandemiei COVID-19, când au fost mai precauți în a merge la cumpărături în magazine fizice, conform unui raport iSense Solutions. 

Chiar dacă plasează comenzi online destul de des, tot magazinele fizice rămân preferate pentru cumpărături pentru 84% dintre români, în timp ce 16% preferă magazinele online, mai arată studiul.

Top cele mai achiziționate categorii de produse în online

  1. Îmbrăcăminte și încățăminte (59%);
  2. Electrocasnice și electronice (52%);
  3. Produse cosmetice (52%).

Top cele mai achiziționate categorii de produse din magazinele fizice

  1. Mâncare şi băuturi (96%);
  2. Medicamente (92%);
  3. Produse de îngrijire personală şi curăţenie (91%).

Avantajele shoppingului online sunt legate de contextul pandemic în care încă ne aflăm: pentru 59% dintre români este mai comod, iar 55% vor să evite aglomeraţia din magazin. Pe de altă parte, contează și strânsă legătură cu preţurile produselor: pot fi comparate mai uşor ofertele – 52% și se găsesc preţuri mai bune – 48%, mai arată studiul.

„Shoppingul online câştigă din ce în ce mai mult teren. Cumpărăturile offline sunt asociate cu cumpărarea de produse alimentare, pentru cumpărăturile mărunte şi uzuale, dar şi pentru cele urgente, în timp ce shoppingul online este preferat pentru achiziţionarea cadourilor, a unor produse particulare sau atunci când vor să se asigure că găsesc cel mai bun preţ al unui produs. Principalele dezavantajele cu care se confruntă shoppingul online sunt legate de experienţă, produsele comandate pot fi diferite faţă de ceea ce comandă, şi de calitate, prin lipsa unei verificări şi testări ale produsului în prealabil”, spune Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.

Datele prezentate fac parte din studiul omnibus săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban și realizat de iSense Solutions pe perioada pandemiei coronavirus pentru înțelegerea comportamentului românilor, având 500 de interviuri online în fiecare săptămână, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%. 

Parallax

Vizualizari
1105
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri