Denisa Crăciun
În 2021, fondatorii de startup-uri early-stage din Launch, comunitatea fondatorilor de startup-uri, au lansat produse de tehnologie după aproape 12 luni de lucru la acestea, potrivit unui raport.
Astfel, peste 80% din fondatorii de startup-uri trec de la MVP (produs minim viabil), la produs public, în 12 luni. Mai puțin de 20% dintre startup-uri aveau un produs lansat la începutul anului trecut, conform studiului Launch Community Report 2021.
„Așa cum, într-un startup tech, echipa e decisivă în execuția celei mai potrivite soluții pentru problema sau nevoia identificată, la fel și noi, în Launch, ne-am găsit coechipierii potriviți împreună cu care să îndeplinim misiunea comunității, iar aceștia sunt coorganizatorii Launch și toți cei care contribuie în comunitate”, spune Alexandru Agatinei, CEO How to Web, coorganizator Launch.
Analiza arată că valul de automatizare, popularizat de UiPath în ultimii ani, a fost în continuă creștere și în 2021. Cea mai atractivă industrie pentru dezvoltarea de produse a fost cea de Developer Tools & Productivity (14,5%), urmată de Health (11,3%) și Education (9,7%).
Echipele fondatoare au un angajament puternic în ce privește dezvoltarea produselor, construind în echipe mici, de până la 3 fondatori și cofondatori (79,1% dintre startup-uri). Aceștia își finanțează, în mare parte, activitatea prin fonduri proprii sau de la apropiați (aproape 60% dintre ei).
„Suntem onorați să contribuim prin Google for Startups la dezvoltarea ecosistemului de startup-uri în România și ne bucurăm că putem ajuta antreprenorii la început de drum prin această inițiativă comună”, spune Dan Oros, Head of Marketing Google & YouTube România, coorganizator Launch.
Fondatorii construiesc soluții utile pentru segmentele de clienți pe care le adresează: 97% dintre startup-uri au deja utilizatori pentru produsele de tehnologie create și 72,6% încasează deja venituri din acestea.
Raportul urmărește evoluția startup-urilor din comunitatea Launch după primul an de la formarea acesteia. Rezultatele reflectă răspunsurile a 62 de startup-uri dintr-un total de 74 de startup-uri aflate în comunitate, la momentul colectării datelor, adică o rată de răspuns de 84%.