Denisa Crăciun

Studiu 2023: Digitalizarea poate aduce o creștere de 30% în cifra de afaceri pentru IMM-urile din România

digitalizarea imm-urilor

Firmele mici și mijlocii din România care au integrat deja tehnologii digitale monitorizează eficiența financiară a investiției, iar impactul estimat depășește 30%, conform unui studiu.

57% dintre IMM-urile românești măsoară impactul digitalizării. Astfel, pentru un sfert dintre acestea impactul estimat depășește 30% din cifra de afaceri, conform studiului MKOR Consulting, Digitalizarea în IMM-urile din România 2023 

Succesul proiectelor de digitalizare este asigurat, potrivit participanților la studiu, de:

  • abordarea strategică;
  • resursele financiare;
  • expertiza digitală.

Afacerile mici pun mai multe accent pe definirea clară a unei direcții adaptate nevoilor de optimizare digitală la nivelul întregii companii.

De asemenea, prioritățile investiționale diferă în funcție de mărimea companiei.

4 din 10 microîntreprinderi consideră esențială investiția în tehnologii adecvate, în timp ce un procent similar dintre firmele mijlocii prioritizează dezvoltarea expertizei digitale în plan intern.

În alegerea soluțiilor de digitalizare, obiectivele sunt atingerea eficienței operaționale și gestionarea datelor disponibile.

Astfel, 67% dintre IMM-uri caută tehnologii digitale pentru optimizarea proceselor și fluxurilor de lucru și jumătate caută soluții de managementul datelor.

În etapa de documentare preachiziție decidenții apelează des la recomandările primite de la partenerii de afaceri.

„Digitalizarea mediului de afaceri este un subiect pe care l-am mai abordat în studiile noastre. Am reluat subiectul pentru că digitalizarea afacerilor a devenit esențială pentru a rămâne competitiv pe piață și pentru a îmbunătăți eficiența și productivitatea companiilor. De data aceasta, ne-am concentrat asupra IMM-urilor. Deși acest segment are cea mai mare pondere în rândul companiilor din România, provocările pe care le întâmpină în procesul de optimizare digitală sunt pe măsură. De aceea ne-am propus să vedem care este abordarea celor care au integrat deja tehnologii digitale în business-ul lor”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Datele sunt extrase din studiul Business Sentiment - Digitalizarea IMM-urilor din România, realizat pe un eșantion de 102 respondenți, persoane de decizie din IMM-urile românești, responsabile cu contractarea și gestionarea soluțiilor de digitalizare.

Parallax

Vizualizari
489
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri