Redacția StartupCafe.ro
Viitorul companiei producătoare de baterii pentru mașini electrice Northvolt trebuie să fie determinat de proprietarii săi privaţi, a declarat prim-ministrul suedez Ulf Kristersson într-o conferinţă de presă, potrivit News.ro, care citează Reuters.
Northvolt a anunţat săptămâna trecută că îşi va restrânge operaţiunile şi va reduce locurile de muncă, stârnind temeri că cea mai bună şansă a Europei la crearea unui campion autohton al bateriilor pentru vehicule electrice s-ar putea bloca.
„Nu există nicio îndoială că ne angajăm ca Suedia să fie un loc bun pentru noua tehnologie care este necesară în tranziţia ecologică, dar nu este relevant ca statul suedez să intervină şi să ia o participaţie”, a spus Kristersson.
Northvolt nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Declaraţia premierului suedez a venit ca răspuns la o întrebare legată de o potenţială salvare financiară a Northvolt din partea guvernului.
„Mingea este acum în terenul companiei”, a spus Kristersson, adăugând că depinde de proprietarii Northvolt să dezvolte grupul.
”Nu ne implicăm în planurile de afaceri ale companiilor individuale, dar vrem să fim un loc bun pentru acest tip de industrie”, a spus el.
Northvolt a declarat pe 9 septembrie că va suspenda părţi din producţia de la gigafabrica sa din Suedia şi că construcţia planificată a fabricilor din Germania, Canada şi sudul Suediei s-a confruntat cu întârzieri, deoarece compania îşi reduce expansiunea rapidă.
Cu Volkswagen printre proprietarii săi, Northvolt a fost în fruntea unui val de startup-uri europene care investesc zeci de miliarde de dolari în producţia de baterii pentru a servi producătorilor auto de pe continent, în timp ce trec de la motoarele cu ardere internă la vehiculele electrice.
Creşterea cererii de vehicule electrice se mişcă într-un ritm mai lent decât au proiectat unii din industrie, iar concurenţa din China rămâne acerbă, această ţară controlând 85% din producţia globală de celule de baterii, arată datele Agenţiei Internaţionale pentru Energie.