Adi Iacob

Startup-ul românesc UiPath obține o investiție mai mare decât cea anunțată inițial. “Unicornul” valorează 3 miliarde de dolari

Thumbnail

Startup-ul românesc UiPath a închis seria C de finanțare la 265 milioane de dolari - cu 40 milioane dolari mai mult decât suma pe care a anunțat inițial că intenționa să o obțină, acum două luni, potrivit TechCrunch. Firma este evaluată în continuare la 3 miliarde de dolari.

Runda de finanțare a fost condusă de CapitalG, fondul de investiţii al Google și Sequoia Capital. Cei 40 de milioane de dolari în plus provin de la investitorii IVP, Madrona Venture Group și  Meritech Capital - 35 de milioane de dolari în total, la care se adaugă 5 millioane de dolari, vânzări secundare pentru angajați, să le asigure lichidități, potrivit sursei citate.

La începutul acestui an, compania a închis și seria B de finanțare la 153 de milioane de dolari - fiind evaluată atunci la 1,1 miliarde de dolari.

Înființată de românul Daniel Dines, UiPath dezvoltă automatizări software pentru companii. Produsele sale sunt destinate proceselor de lucru din mediul office (i.e. Robotic Process Automation / RPA). Roboții software UiPath sunt programați să preia munca de tipul copy-paste a angajatilor, eliberandu-i de sarcinile tranzactional-repetitive care îi solicită inutil.

“Absolut toate corporatiile au foarte multe procese de business care presupune munca umana repetitiva. Sau cum spunem noi, folosesc oamenii nu pentru creierul lor, ci pentru ochi si pentru maini. Noi dezvoltam un software care stie, vede, alte aplicatii software si poate sa fie instruit in acelasi mod ca si un om sa foloseasca aplicatiile de pe computer. Exista echipe de oameni care antreneaza acesti roboti pentru diverse procese de business”, explica Dines, într-un interviul pentru HotNews.ro.

În prezent, UiPath are aproximativ 2100 de clienți, inclusiv Armata Statelor Unite, Agenția pentru Logistica Apărării, US Navy și NASA.

Creșterea puternică a valorii UiPath și ritmul rapid al finanțării sale apar într-un moment în care atât startup-ul românesc, cât și rivalii săi cresc repede, întrucat majoritatea companiilor se grăbesc să profite de popularizarea utilizării inteligenței artificiale la locul de muncă. 

În cazul RPA, promisiunea este că va contribui la reducerea costului de a face afaceri și la îmbunătățirea eficienței afacerilor.

Parallax

Vizualizari
3654
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri