Adi Iacob

VIDEO Startup-ul care concurează cu magazinele fără casieri ale Amazon: Coșul de cumpărături inteligent

Thumbnail

Când Amazon a deschis primul  Amazon Go - magazinul fără casieri, care încasează automat banii de clienți - acum aproape un an, fondatorul unui start-up din Israel a simțit că produsul său e mai aproape de a fi adoptat. "Toată lumea credea că suntem pe jumătate nebuni când am vorbit despre inteligența artificială în supermarket", a spus Gidon Moshkovitz, CEO-ul startup-ului Tracxpoint, care dezvoltă un coș de cumpărături inteligent.

"Știrile despre Amazon Go ne-au demonstrat că ideea noastră e pe calea cea bună", a spus antreprenorul, citat de publicația locală Haaretz.

În loc să se bazeze pe o serie de camere și senzori dispuși pe tot cuprinsul unui magazin pentru a urmări cumpărătorii și produsele, startup-ul dorește să ușureze acest proces echipând coșul de cumpărături cu tehnologia necesară.

Diferența dintre coșurile tradiționale de cumpărături și cele produse de Tracxpoint creierul instalat pe acestea: patru camere montate pe părțile laterale ale coșului identifică automat tot ceea ce cumpărătorul așează în el, notează numele produsului și îl adaugă la factura finală.

De asemenea, dacă utilizatorul se răzgândește și elimină un produs, coșul recunoaște acțiunea și elimină produsul de pe factură. În loc să aștepte la casa de plată, cumpărătorul pleacă pur și simplu pe ușă cu tot ce a plătit deja.

Camerele pot urmări cumpărăturile utilizând  Global Data Synchronization Network - GDSN (rețeaua globală de sincronizare a datelor), o rețea care permite companiilor din întreaga lume să facă schimb de date standardizate și sincronizate.

GDSN conține simulări ale produselor stocate în baza sa de date, ceea ce permite Tracxpoint să creeze o semnătură unică pentru fiecare element. Aceasta permite camerelor montate pe coșul de cumpărături să recunoască un element în câteva secunde - fără a fi nevoie să scaneze codul de bare. Cumparatorii sunt liberi sa arunce obiecte in carucior fără a acorda atenție specială camerelor.

Primele coșuri inteligente nu vor apărea însă în Israel, ci în magazinele care aparțin lanțului de supermarketuri Conad del Tirreno din Italia, în decursul anului 2019.

"Am ales Italia pentru că retailul online aproape că nu există acolo. Acolo, mâncarea nu este doar un produs, ci mai degrabă o religie (...) Oamenii de acolo iubesc să aleagă pentru ei înșiși - este o experiență în sine. (...) Nu este întotdeauna bine să mergi direct în Statele Unite. Am realizat că cea mai bună cale a fost prin Europa", spune Gidon Moshkovitz.

După ce a studiat în California și a strâns experiență la Ernst & Young și HP, Moskowitz a fondat Tracxpoint în 2016. În prezent, Tracxpoint are 30 de angajați în birourile din Nesher, în apropiere de Haifa.

Moskowitz a declarat că se așteaptă să semneze contracte cu trei comercianți cu amănuntul pe parcursul anului 2019.

Parallax

Vizualizari
1557
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri