Claudiu Zamfir

Un startup american a luat finanțari de 1,8 miliarde dolari și acum se închide

Thumbnail

Quibi, un important startup american de conținut video pentru tineri, care a convins investitorii să-i dea finanțări de 1,8 miliarde de dolari, și-a anunțat, joi, închierea după numai jumătate de an de funcționare.

Quibi a fost fondat în anul 2018, obținând atunci o investiție de 1 miliard de dolari, printre investitori numărându-se gigantul chinez de comerț online Alibaba Group și nume grele de la Hoollywood, ca Disney, 21st Century Fox, NBC Universal, Sony Pictures, Time Warner, MGM și alții.

Cu banii obținuți, s-a pus puternic pe dreabă și, în aprilie 2020, startup-ul a reușit să-și lanseze pe piață serviciul, o afacere promițătoare pe fondul pandemiei de coronavirus COVID-19, când lumea petrece mai mult timp pe net. Și în primele șase luni ale anului 2020, startup-ul a mai ridicat investiții de circa 750 de milioane de dolari.

Quibi se dorea un fel de Netflix, dar pentru puștimea care nu are răbdare să petreacă prea mult la un film, în fața unui ecran de PC sau de televizor. Astfel, spre deosebire de Netflix, Quibi a venit cu ideea unor filmulețe de 10 minute, optimizate pentru ecranul mic al telefonului mobil. Și i-a convins și pe greii de la Hollywood să bage bani în ideea sa.

Iată însă că jumătate de an mai târziu, platforma de streaming își anunță închiderea.

„Am deschis ușa celor mai creative minți de la Hollywood pentru a inova, de la scenariu la ecran, iar rezultatul a fost un conținut video care ne-a depășit așteptările. Ne-am provocat inginerii să construiască o platformă mobilă care să permită un nou mod de a spune o poveste, iar ei au oferit un serviciu revoluționar și încântător. Și, totuși, Quibi nu are succes. Probabil din cauza unuia dintre următoarele motive: fie pentru că ideea în sine nu a fost suficient de puternică pentru a justifica un serviciu independent de streaming, fie din cauza timing-ului nostru”, au scris fondatorul startup-ului, Jeffrey Katzenberg, și CEO-ul Meg Whitman, într-o scrisoare comună postată pe platforma Medium.

Acum, Quibi încearcă să vândă cuiva conținutul video în care a investit și toate activele sale tehnologice. Închiderea serviciului urmează să se facă la începutul lunii decembrie 2020.

Parallax

Vizualizari
3796
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri