Raluca Abrihan
Unsprezece participanți din opt țări au fost selectați anul acesta pentru a-și prezenta startup-urile în fața unui juriu format din investitori și fonduri de investiții din întreaga lume în cadrul Startup Avalanche, competiție organizată la Techsylvania de Risky Business, fondul clujean de investiții în startup-uri. Premiul inițial a fost de 75.000 de euro, dar acesta a fost dublat la 150.000 de euro până la finalul competiției
Premiul pentru investiție, în valoare de 150.000 de euro, a fost oferit de către platforma de investiții RocaX, Risky Business și Cătălin Văduva, fondator și CEO Fortech, cărora li s-a alăturat Voicu Oprean, fondator și CEO AROBS. Totodată, pentru a sprijini dezvoltarea finaliștilor, Fortech a oferit un premiu suplimentar în valoare de 50.000 de euro în servicii de dezvoltare software.
AgUnity din Australia este startup-ul câștigător al competiției. Gândit ca un “Alibaba pentru fermieri”, acesta își propune să schimbe viața celor două miliarde de persoane din întreaga lume, parte a unor comunități izolate care încă nu beneficiază de servicii bancare, dezvoltând un produs mobil simplu ce conectează micii fermieri cu serviciile esențiale de care au nevoie.
Ediția aceasta, Avalanche a găzduit 11 echipe finaliste din opt țări: România, Australia, Canada, Statele Unite ale Americii, Israel, Germania, Elveția și Marea Britanie.
Start-up |
Țara de origine |
Idee |
Website |
|
România |
Remediază o problemă pregnantă în domeniul asigurărilor, despagubind orice daună în mai puțin de 48 de ore de la momentul incidentului. |
|
Elveția |
Propune un nou standard de paleți modulari, adaptabili oricăror dimensiuni ale mărfii. |
||
Australia |
Pune în legătură micii fermieri din întreaga lume cu serviciile necesare producției și comercializării în regim de “fair trade”. |
||
Canada |
Reduce dramatic timpul de neutralizare a iazurilor toxice de decantare rezultate în urma exploatărilor miniere. |
||
Marea Britanie |
Ajută managerii de vânzări să evite întreruperile de stocuri, facand predicții în funcție de factori externi (vreme, evenimente) în industria bunurilor de larg consum. |
||
România |
Ajută dezvoltatorii imobiliari să vândă înainte de a construi prin crearea unei experiențe 3D fidele realității. |
||
SUA |
Este o soluție centralizată de gestionare a diabetului care conecteaza pacienții, doctorii și uneltele specifice de monitorizare. |
||
Israel |
Este o platformă care colectează și analizează date de trafic pietonal în timp real pentru dezvoltatorii comerciali și imobiliari, ajutându-i să amplaseze corect business-urile. |
||
Germania |
Reduce semnificativ timpul necesar inginerilor să compare diferite componente electronice în vederea alegerii acelora potrivite specificatiilor proiectelor. |
||
Marea Britanie |
Calculează amprenta de carbon a utilizatorilor analizând tranzacțiile bancare ale acestora. |
||
Marea Britanie |
Sistem de asistență a pacienților cu afecțiuni de tiroidă în lupta acestora pentru schimbarea modului lor de viață. |