Claudiu Zamfir

Antreprenorii români cu startup-uri se plâng că marile corporații și statul iau angajații cei mai buni

Thumbnail

Antreprenorii români de startup-uri, în principal din domeniul tehnologiei, se plâng că motivul cel mai important pentru care nu-și găsesc angajați este că marile corporații și instituțiile de stat atrag absolvenții bine instruiți, relevă un studiu privind starea startup-urilor din România.

Informațiile apar în raportulEntrepreneurship in Czech Republic, Romania and Slovenia: everything you need to know”, realizat de Startup Europe în cadrul proiectului My Gateway, finanțat de Uniunea Europeană.

„Antreprenorii români intervievați susțin că talentele tind să fie dificil de găsit în România nu din cauza lipsei, ci mai ales pentru că statul și marile corporatii oferă locuri de muncă aparent mai atractive pentru absolvenții bine educați. În plus, persoanele intervievate au criticat lipsa educației antreprenoriale în România, care este un factor semnificativ în abilitățile antreprenoriale limitate și o mentalitate de respingere a riscului în România” - se arată în raport.

În ceea ce privește finanțarea, startup-urile românești se bazează în principal pe familie și prieteni pentru a-și asigura resurse financiare din stadiul incipient. Doar în etapele ulterioare aceste startup-uri ajung la fonduri de investiții de capital de risc (VC), angel investors (business angels) și fonduri guvernamentale.

Ca investitori individuali tip business angels, studiul îi enumeră pe: Dan Călugareanu, Adrian Gheară, Bogdan Herea,  Alex Negra, Andrei Pitiș, Mălin Ștefănescu.

De asemenea, citează o declarație din 2017 a lui Bogdan Iordache, partener la Gecad Ventures, unul dintre principalele fonduri de capital de risc care face investiții în România:

„În ceea ce privește finanțarea, investițiile de capital de risc sunt estimate la aproximativ 30-40 de milioane de euro, deși aceste cifre sunt mai mici decât în realitate. Există multe cazuri de business angels care investesc, de obicei sute de mii de euro, fără a face publice investițiile. Cifrele reale ar putea fi de două până la trei ori mai mari. De exemplu, o cunoștință a mea a investit 1 milion de euro într-o rețea socială în 2015. De obicei, acești oameni au făcut investiții anterioare în imobiliare sau în alte sectoare tradiționale, și acum caută să-și diversifice portofoliul” (East West Digital News 2018c).

Conform unor estimări, în România, în anul 2018 erau aproximativ 3.700 de startup-uri de tehnologie, cu o rată de creștere de 200-300 pe an, se mai arată în studiu. Spre comparație, Cehia avea circa 2.100 de startup-uri de tehnologie.

Parallax

Vizualizari
2207
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri