Denisa Crăciun

Sondaj BEI: 81% dintre români ar opta pentru o mașină hibridă sau electrică la următoarea achiziție

Thumbnail

Peste 80% dintre cumpărătorii români de mașini spun că, data următoare când vor cumpăra un vehicul, vor alege fie o mașină hibridă, fie una electrică, cu 14 puncte peste media europeană, în timp ce 19% susțin că ar opta încă pentru o mașină pe benzină sau motorină, conform Sondajului cu privire la climă din 2021-2022, publicat de Banca Europeană de Investiții (BEI).

Pe de altă parte, 78 % dintre români sunt de părere că fac tot ce le stă în putință pentru a combate schimbările climatice în viața de zi cu zi, dar majoritatea consideră că acest lucru nu este valabil și pentru compatrioții lor.

Alte rezultate ale Sondajului BEI cu privire la climă din 2021 - 2022

  • 72 % dintre români afirmă că iau în considerare schimbările climatice când aleg o destinație de vacanță;
  • 56 % dintre românii tineri iau în considerare schimbările climatice când își caută un loc de muncă;
  • 57 % dintre românii tineri cumpără deja haine la mâna a doua în loc de haine noi.

Acestea sunt câteva dintre rezultatele celei de-a doua runde a Sondajului cu privire la climă din 2021-2022, BEI. BEI este instituția de creditare a Uniunii Europene și cel mai mare creditor multilateral din lume pentru proiectele de acțiuni climatice.

Mașinile hibride sau electrice, mai căutate decât vehiculele pe benzină sau motorină

Când sunt întrebați ce fel de mașină vor cumpăra în viitor, 81 % dintre români răspund fie o mașină hibridă, fie una electrică. Acest procentaj este cu 62 de puncte mai mare decât procentajul de români care afirmă că ar cumpăra un vehicul pe benzină sau motorină (19 %). Mai exact, 45 % ar cumpăra un vehicul hibrid și 36 % ar alege unul electric.

Între timp, 14 % din populația totală a României declară că nu dețin un vehicul acum și nu intenționează să cumpere unul (cu un punct peste media UE).

Având în vedere că 81 % dintre cumpărătorii români de mașini afirmă că ar alege un vehicul hibrid sau electric, românii par mai înclinați să treacă la noi tehnologii în privința mașinilor față de media est-europenilor (71 %), de bulgari (76 %) și de germani (52 %).

Mai exact, românii par mai înclinați să aleagă vehicule hibride, 45 % dintre cumpărătorii de mașini declarând că următoarea lor mașină va avea tipul acesta de motor. Par mai înclinați să cumpere o mașină hibridă decât bulgarii (40 %), est-europenii (42 %) și germanii (29 %).

În ceea ce privește mașinile electrice, cumpărătorii români de mașini par mai puțin înclinați să opteze pentru tipul acesta de mașină (36 %), la fel ca bulgarii (36 %). Între timp, est-europenii (29 %) și germanii (23 %) par să considere mașinile electrice mai atrăgătoare decât românii.

În general, cumpărătorii europeni de mașini au tendința să prefere vehiculele hibride (39 %), în timp ce vehiculele pe benzină sau motorină sunt clasate pe locul al doilea (33 %), iar mașinile electrice, pe locul al treilea (28 % declară că ar cumpăra o mașină electrică). În timp ce cumpărătorii chinezi de mașini sunt cei mai înclinați să cumpere o mașină electrică (44 %), americanii ar alege mai întâi un vehicul hibrid (38 %), apoi un vehicul pe benzină sau motorină (33 %) și, în ultimă instanță, o mașină electrică (29 %).

Protecția mediului versus zborurile în vacanță

72 % dintre români afirmă că iau în considerare schimbările climatice când își aleg o destinație de vacanță Această preocupare este și mai prezentă în rândul persoanelor cu vârsta sub 30 de ani (79 %). Cu toate acestea, aproape jumătate dintre tineri (46 %, față de 31 % dintre persoanele cu vârste între 30 și 64 de ani și de 24 % dintre persoanele de peste 65 de ani) afirmă că vor zbura în vacanța de vară din 2022. Aproape un sfert dintre aceștia (23 %, față de 12 % dintre persoanele cu vârste între 30 și 64 de ani și de persoanele de peste 65 de ani) afirmă că vor zbura spre o destinație îndepărtată.

Cumpărăturile de haine, alegerea unui loc de muncă, opțiunea pentru o bancă: modul în care considerentele climatice afectează deciziile oamenilor

52 % dintre români afirmă că, în loc de haine noi, cumpără haine la mâna a doua (cu 10 puncte peste media UE). Mai degrabă femeile tind să procedeze astfel (56 % dintre femei, față de 48 % dintre bărbați).

49 % dintre români iau în considerare schimbările climatice când își caută un loc de muncă Acest lucru este valabil, în special, în cazul persoanelor cu vârste între 15 și 29 de ani: 56 % dintre aceștia iau în considerare schimbările climatice când își caută un loc de muncă, față de 53 % în cazul persoanelor cu vârste între 30 și 64 de ani (cu 3 puncte mai puțin).

În general, 52 % dintre români iau în considerare schimbările climatice când își aleg banca sau își investesc economiile.

„În ciuda unor diferențe evidente între generații, românii își adaptează tot mai mult obiceiurile de mobilitate și consum, într-un mod mai durabil, pentru a combate schimbările climatice. Aceste schimbări în comportamentul individual arată că oamenii de toate vârstele sunt dispuși să se angajeze mai mult în viața de zi cu zi pentru a ajuta la reducerea crizei climatice. Aceste intenții au fost exprimate în timpul COP26 și indică clar susținerea eforturilor noastre de a promova tranziția verde. În calitate de bancă europeană pentru climă, BEI are printre rolurile sale cheie și finanțarea proiectelor inovatoare care se concentrează pe electromobilitate, precum și pe alte soluții durabile de mobilitate care să contribuie la un viitor fără emisii de carbon pentru noi toți”, spune vicepreședintele BEI, Christian Kettel Thomsen.

Datele brute pentru toate cele 30 de țări care au făcut obiectul sondajului pot fi accesate aici.

Parallax

Vizualizari
386
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri