Un site american de vânzări auto SH a mai primit 30 de milioane de dolari, investiție - Afaceri - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

Un site american de vânzări auto SH a mai primit 30 de milioane de dolari, investiție

Thumbnail

Un site american de vânzare-cumpărare de mașini second hand a obținut o nouă finanțare, în valoare de 30 de milioane de dolari, pentru dezvoltare, după ce a fost nevoit să concedieze din personal din cauza unor dificultăți, scrie luni TechCrunch.

Startupul Vroom.com, cu sediul principal la New York și afaceri pe tot teritoriul SUA, a început o nouă rundă de investiții, prin care vrea să strângă 70 de milioane de dolari, reușind până acum să adune deja 30 de milioane, potrivit publicației TechCrunch. Vroom a refuzat, însă, să comenteze oficial aceste informații.

În martie, startupul de comerț online a disponibilizat cel puțin 25% din personal, reununțând la operațiunile din Dallas și Indiana.

Vroom speră astfel să convingă investitorii că va deveni profitabil cât mai curând și că își va învinge concurenții principali de pe segmentul său de comerț cu mașini SH din SUA, precum Carvana și Shift.

Vrooma fost fondat în anul 2013, de către Allon Bloch (CEO, atunci), Elie Wurtman (președinte executiv), Marshall Chesrown (COO) și  Kevin Westfall (membru al Consiliului de Administrație), antreprenori și manageri cu experineță în domeniul auto. Până acum, startupul a reușit să obțină investiții totale de 320 de milioane de dolari, de la mai mulți investitori, printre care Jeffery Boyd, președintele The Priceline Group (care deține Booking.com, printre altele), fondurile Catterton, General Catalyst Partners, Allen & Company și T. Rowe Price.

De altfel, din 2016, Vroom l-a luat în funcția de CEO pe Paul Hennessy, care a condus marketingul la Booking.com, iar fondatorul Allon Bloch s-a retras pe o poziție de consilier la site-ul auto.

Vroom are peste 3.000 de mașini scoase la vânzare pe site, cele mai multe în zona 10.000 - 60 de dolari bucata. Startupul american își propune să facă vânzarea mașinilor la mâna a doua la fel de ușoară cum e comandarea unei pizza pe internet.

Spre deosebire de site-urile auto de la noi, gen Autovit.ro, Vroom nu se limitează la a intermedia online tranzacțiile de mașini de la un vînzător privat la un cumpărător privat (peer to peer). Startupul american introduce servicii de finanțare auto și de recondiționare a mașinilor second hand, inspecții tehnice, rapoarte gratuite privind istoricul mașinilor, garanții, pentru tranzacții mai de încredere pentru cumpărători.  

În România,  Autovit.ro este unul dintre cele mai cunoscute site-uri de vânzare-cumpărare de mașini second hand. În 2009, firma Visual Soft, care deține Autovit, a fost achiziționată de către grupul sud-african Naspers, pentru 4,7 milioane de euro. Potrivit ZF.ro, cei 4 acționari ai Visual Soft de la vremea aceea erau și acționarii majoritari ai târgului de mașini Autivit de la Vitan-Bârzășeti, din București: Cornel Pârvu, Florea Pârvu, Florian Nilă și Irina Nilă. Ca să facem o comparație, dacă Autovit a fost cumpărat pentru 5 milioane de dolari, Vroom.com este evaluat la circa 650 de milioane de dolari.

În prezent, Autovit este integrat cu principala platformă de marketplace deținută de Naspers în România, OLX. Naspers mai controlează în România și alte afaceri în comerț online, cea mai mare fiind eMag.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
977
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.