Ce salarii au românii care lucrează în SEO - Afaceri - StartupCafe.ro
Raluca Abrihan

Ce salarii au românii care lucrează în SEO

Thumbnail

Piața de SEO din România este în plină dezvoltare, iar odată cu înțelegerea acestui domeniu din partea clienților și a majorării bugetelor alocate, în ultimii ani au crescut și salariile, tendință care are toate șansele să se mențină, arată o analiză specializată în Search Engine Optimization.

Perspectivele profesionale și materiale în acest domeniu sunt destul de vaste, în condițiile în care serviciile de marketing online, în general, și cele de SEO, în special, sunt accesate de tot mai multe companii care vor să aibă o prezență puternică în online.

„Salariile din domeniul serviciilor SEO sunt similare cu cele din alte zone de marketing online. Tendința este, însă, de creștere odată cu acceptarea și înțelegerea venite din partea clienților. În aceste condiții au apărut și bugete mai mari, conforme cu rezultatele dorite de aceștia. În prezent, salariile nete sunt cuprinse între 500 și 1.000 de euro în această piață, variațiile fiind date de nivelul de cunoștințe ale angajatului.

În schimb, un fost coleg din agenție, care ocupă funcția de Head of SEO în cadrul unui lanț de magazine de bricolaj din Marea Britanie, are un salariu de 5.000 de lire sterline.

Chiar dacă pare o sumă foarte mare, brandurile mari din România caută astfel de oameni calificați, dar, din păcate, nu au unde să-i găsească. Ca să ajungi specialist în SEO, ai nevoie de pregătire”, declară Ovidiu Joița, fondatorul iAgency, agenție SEO, marketing online și PPC, și JediSEO School, prima școală de SEO din România.

România are deficit mare de specialiști în SEO

Deși domeniul nu mai este unul neapărat nou, numărul celor care lucrează în SEO nu este unul care să acopere necesitățile pieței, iar în ceea ce privește numărul specialiștilor este și mai redus, cu toate că este un domeniu care poate oferi beneficii financiare consistente.

Principalele cauze ale acestui deficit se explică printr-o percepție greșită în ceea ce privește activitatea în sine, modul în care s-a schimbat SEO în ultimii ani și lipsa unor cursuri specializate, în urma cărora cei interesați să învețe cele mai importante aspecte despre SEO.

„Lipsa unor cursuri temeinice de marketing online în facultățile de profil este una dintre cauzele acestui deficit de specialiști. O altă cauză este că, până în urmă cu 3 ani, activitatea de SEO era mult mai simplă și nu necesită cunoștințe generale de marketing. În prezent, un specialist SEO trebuie să fie în primul rând un bun specialist în marketing, în comunicare, să aibă și viziune de business bună. Totodată, există percepția că sunt importante cunoștințele de programare, dar SEO nu înseamnă programare. Astăzi, SEO înseamnă marketing online, branding, noțiuni mult mai largi și mai complexe”, explică Ovidiu Joița.

Lipsa specialiștilor reprezintă un dezavantaj nu doar pentru agențiile de marketing online care vor să angajeze oameni cât mai bine pregătiți, ci și pentru firmele care au nevoie de servicii SEO și ajung să contracteze servicii ce nu le aduc niciun beneficiu.

„La nivel de piață, există puține agenții specializate în SEO, dacă ne raportăm la numărul de potențiali clienți. Vorbim aici despre agenții care aduc rezultate clienților din portofolii, pentru că există însă mulți oameni nepregătiți care profită de lipsa de cunoștințe ale antreprenorilor și solicită bani pentru servicii pe care nu le oferă sau le oferă la o calitate îndoielnică, fără să producă rezultate benefice clienților”, declară fondatorul iAgency și JediSEO School.

Deficitul de oameni în marketingul online poate fi observat cu ușurință. Site-urile cu joburi sunt pline de anunțuri pentru „oamenii din online”, ceea ce reprezintă un avantaj pentru cei care vor să obțină salarii mari. Tocmai pentru că au nevoie de oameni pregătiți, companiile sunt dispuse să negocieze și să ofere salarii mai mari pentru a angaja un specialist.

Vizualizari
1949
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
Catalin
Teodorescu
"brandurile mari din România caută astfel de oameni calificați, dar, din păcate, nu au unde să-i găsească." Bullshit! Majoritatea isi bat joc de angajati... si cred ca daca ofera un salariu de 3000 lei net, este de ajuns. Pai sa fim seriosi? De ce toata lumea cauta sa plece in alte tari sau sa-si faca propria firma? Sa fim seriosi... Inteleg, articolul acesta a fost creat mai mult pentru a promova ideea ca trebuie sa te "specializezi" in scoala JEDISEO, dar hai sa incercam sa vedem realitatea :).
poza de profil
Ariadna
Andaira
Articolul asta este rupt de realitate!
Comparativ cu tarile nativ vorbitoare de limba engleza, un specialist seo obtine venituri anuale intre 50.000 si 90.000 de dolari, si nu este conditionat de o imagine publica a acestuia.
Asta este articol de reclama! La iagency esti angajat doar daca accepti post de copywriter cu salariu de 2300 lei, iar banii ii primesti partial platiti la NEGRU ! Hal de mare firma romaneasca de seo.
Daca vii cu pretentii de 1000 de euro, iti rad in nas si se plang online ca nu au oameni cu care sa lucreze.