Cât câştigă angajaţii din outsourcing - Afaceri - StartupCafe.ro
Raluca Abrihan

Cât câştigă angajaţii din outsourcing

Thumbnail

Salariul pentru nivelul de intrare al angajaților fără experiență din industria de servicii de business poate fi, în multe cazuri, cu până la 30% mai mare comparativ cu minimul pe economie al angajaților cu studii superioare, arată Asociația Business Service Leaders. Iată cât câştigă cei care lucrează în outsourcing, în contabilitate, resurse umane, IT sau servicii clienţi.

Studiul realizat în parteneriat cu KPMG, analizează șapte procese / tipuri de posturi ale industriei, după cum urmează: Managementului proiectelor/proceselor, Finanțe și Contabilitate, Resurse Umane, Servicii Clienți, Servicii de Aprovizionare și Achiziții, Dezvoltare Software (IT) și Top Management.

Pentru specialiștii în Project Management salariul lunar poate începe de la 5000 lei brut și poate ajunge în multe cazuri la 20.000 lei brut/lună.

Pentru specialiștii care lucrează în domeniul Financiar Contabil, sau Servicii Clienți (Customer Services) salariul de intrare poate începe de la 3300 lei brut pe lună, iar pentru cei care lucrează în Supply Chain (Aprovizionare) de la 3000 lei brut/lună.

Industria noastră este una dintre cele mai dinamice din România, potențialul industriei fiind de 300.000 de angajați, acum lucrând în industrie circa 125.000 de oameni. Industria de outsourcing oferă posibilitatea de dezvoltare personală foarte rapidă, cu ajutorul trainingurilor multidisciplinare prin care companiile ajută angajații să obțină competențele necesare”, explică Bogdan Pelinescu, Președinte ABSL.

Potrivit studiului, majoritatea companiilor oferă bonusuri de limbă. Franceza, germana, italiana și spaniola sunt limbile cele mai căutate de către angajatori, acestea fiind plătite cu bonusuri ce variază între 270 de lei brut și 3.000 de lei brut pe lună. Cei care cunosc limbi mai puțin vorbite pot primi bonusuri până la 3.600 de lei brut/ lună, în plus față de salariu.

Un alt beneficiu acordat angajaților sunt zilele libere suplimentare, în afara celor obligatorii, care pot varia între una și șase zile pe an.

Studiul realizat de ABSL împreună cu KPMG a fost făcut prin intermediul unui chestionar la care au răspuns 19 dintre companiile membre.

În 2018, 33% dintre angajați ofereau servicii de Gestionare Clienți, 25% Servicii de IT și 23% activau în domeniul Financiar Contabil.

Potrivit aceluiași studiu, vârsta medie a forței de muncă este cuprinsă între 26 și 35 de ani, femeile reprezentând 61% dintre angajații din industrie.

Potrivit sondajului, în medie, un angajat stă în companie între 1 și 5 ani. Majoritatea oamenilor care lucrează în industrie au cel puțin o diplomă universitară, iar 24% sunt absolvenți de Masterat sau Doctorat.

În acest moment, cei mai căutați sunt oamenii care combină cunoașterea limbilor străine (germana fiind una dintre ele) cu alte aptitudini cerute de industrie.

Automatizarea în industrie

Angajatul din back-office sau call-center petrece până la 80% din timpul zilnic completând formulare, procesând date sau comezi, adică o multitudine de activități vitale pentru clientul final, dar care iau mult timp pentru angajați.

Automatizarea nu înlocuiește forța de muncă, dar este ideală pentru activitățile care presupun procese repetitive și previzibile.

Roboții software sunt capabili să rezolve activitățile, pentru care sunt programați, de cinci ori mai rapid, comparativ cu personalul firmei.

Conform studiului realizat de ABSL, 76% dintre companiile intervievate folosesc automatizarea simplă (Robotic Process Automation – simple based rules) în activitățile companiei.

Adăugând inteligența artificială și automatizarea cognitivă, roboții de software sunt capabili să întreprindă mai multe acțiuni repetitive și previzibile, fără a mai fi nevoie de intervenția angajaților (mailuri automate, agent virtual, Interactive voice response). 21% dintre companiile intervievate folosesc automatizarea cognitivă.

Majoritatea companiilor, 57%, dezvoltă intern aceste soluții de automatizare simplă. 25% dintre companiile intervievate au dezvoltat intern centre de excelență pentru dezvoltarea proceselor de automatizare.

Robotizarea unor activități înseamnă a da posibilitatea angajaților de a desfășura activități unde își pot exprima mai bine competențele și creativitatea. Echipa are mai mult timp pentru a se dedica proiectelor și inițiativelor care aduc o valoare ridicată business-ului și, astfel, oamenii vor avea o satisfacție mai mare decât cea a unei activități banale și repetitive. În același timp, roboții vor trebui coordonați, ei devenind tot mai mult “asistenții” angajaților, ajutându-i să își facă munca mai eficient și asigurând, în multe cazuri, procesare continuă pentru activitățile standard”, declară Bogdan Barbu, vicepreședinte ABSL.

Vizualizari
2845
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
Carmen
Marcu
In Romania lipsește deocamdată un marketplace pentru servicii de business și dealtfel pentru orice fel de servicii. Un început a fost făcut de https://hired.ro, ar putea avea succes.