Câţi români folosesc aplicaţii mobile de transport
Raluca Abrihan

Câţi români folosesc aplicaţii mobile de transport

Thumbnail

În prezent, există peste 2,5 milioane de utilizatori ale aplicațiilor de mobilitate, potrivit unui studiu IRES. Cercetarea mai arată că 43% dintre locuitorii marilor orașe din România comandă o mașină prin aplicații mobile de câteva ori pe lună, 31% de câteva ori pe săptămână și 11% zilnic.

Studiul IRES a fost realizat în luna februarie 2019 și aplicat pe un eșantion reprezentativ din principalele 6 orașe din țară (București-Ilfov, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca, Constanța și Iași).

Românii arată un interes crescut pentru aplicațiile de mobilitate urbană, utilitatea acestora fiind apreciată de 98% dintre respondenți.

53% dintre românii cu acces la internet, adică aproape 6 milioane de utilizatori, au realizat în ultimul an (2017-2018) cumpărături online cel puțin o dată pe lună, cu o creștere de 9% față de aceeași perioadă din 2016-2017.

De asemenea, în ultimele 12 luni cumpărăturile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clienți, cea mai mare creștere, de la 36% la 51%, fiind înregistrată pentru segmentul de vârstă de 45-54 ani, potrivit unui studiu realizat de către GPeC și iSense Solutions.

Mai mult de jumătate (53%) dintre români foloseau un smartphone la finalul anului 2016, ceea ce înseamnă o creștere de peste patru ori în ultimii 4 ani faţă de finalul anului 2012, rata de adopție a smartphone-urilor în România fiind de doar 12%, potrivit unui raport comandat de Google și publicat în martie 2017.

8 din 10 tineri din categoria „Single Youth” (generaţia Millennials, necăsătoriţi şi fără copii, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani), în egală măsură femei şi bărbaţi, deţin un smartphone. Este device-ul pe care îl folosesc cel mai mult în consumul de conţinut video şi totodată în generarea de conţinut. Folosesc smartphone-ul în momentele libere din zi, pentru jocuri şi social media. Datele provin dintr-un studiu realizat de Starcom România, Consumer Report 2017, un amplu raport anual care urmăreşte comportamentul consumatorilor români şi interesele acestora în materie de tehnologie, shopping behavior, consum media şi multe altele.

 

 

Parallax

Vizualizari
825
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings