Adi Iacob
Pentru startup-urile de tehnologii spațiale și alte firme care fac astfel de cercetări, unul dintre cele mai mari obstacole este modul în care ajung în spațiu. Compania lui Elon Musk ― SpaceX ― încearcă să schimbe asta și a anunțat lansarea programului SmallSat Rideshare, care va permite micilor operatori de sateliți să rezerve un loc în cadrul lansărilor programate în mod regulat.
SpaceX is expanding its launch services to directly address the needs of small satellite operators through regularly scheduled, dedicated Falcon 9 rideshare missions → https://t.co/jqQxEdt4xp pic.twitter.com/3gzOPxdVkW
— SpaceX (@SpaceX) August 5, 2019
Prețurile pentru lansările de sateliți (programate cu mai mult de un an înainte de lansare) vor începe la 2,5 milioane de dolari pentru sarcini de până la 150 kg și 4,5 milioane de dolari pentru sarcini de până la 300 kg, scrie Engadget. Prețul crește în perioada apropiată misiunii de lansare, ajungând la 3 milioane și respectiv 6 milioane de dolari.
Deși prețurile pot părea foarte mari, TechCrunch subliniază că, în prezent, cel mai mic cost pentru o lansare regulată a SpaceX este în jur de 57 de milioane de dolari.
Până în prezent, SpaceX a anunțat trei misiuni de lansare: