Denisa Crăciun

10 recomandări pentru startup-urile care vor să atragă investiții (raport SeedBlink)

SeedBlink raport

Din 2020 și până în prezent, platforma românească SeedBlink a coinvestit în peste 100 de startup-uri tech din peste 15 țări, potrivit unui raport care mai prezintă peste 50 de recomandări și bune practici pentru antreprenorii care vor să atragă investiții.

Înțelegerea subtilităților pieței în care operează, elaborarea unor planuri de afaceri convingatoare și utilizarea tacticilor adecvate la momentul potrivit sunt trei dintre lucrurile pe care le au în comun cele aproximativ 100 de startup-uri care și-au lansat, din 2020 și până acum, rundele de investiții pe SeedBlink, conform raportului. Din lista startup-urilor care au primit finanțare fac parte Dronamics, FlowX, Druid, Alacatraz AI, Hunch si altele.

Alături de SeedBlink au investit în aceste startup-uri 75.000 de investitori (business angels, VC și parteneri strategici) din 92 de țări, arată raportul „Fundraising Lessons Learned from +100 Rounds Raised on SeedBlink”. În total, SeedBlink a mobilizat 250 de milioane de euro pentru startup-uri tehnologice.

Am extras și noi câteva dintre recomandările prezentate în raport, pentru startup-urile care vor să atragă investiții. Recomandarile sunt inspirate din experiența SeedBlink și a Promocrat cu peste 6.000 de startup-uri, în special a celor 2,1% care au fost selectate (120 de companii) pentru a fi finanțate pe platforma de investiții. De altfel, 85% dintre aceste startup-uri selectate și-au atins obiectivele de strângere de fonduri (107 startup-uri).

10 recomandări pentru startup-urile care vor să atragă finanțare

La ce se așteaptă investitorii în relația cu antreprenorii care vor să atragă finanțare: 

  • Să aleagă co-investitorii cu înțelepciune
  • Să fie sinceri și atenți atunci când fac evaluarea startup-ului
  • Să găsească un echilibru între evaluarea startup-ului și aștepările pe care le au când vor să atragă o investiție
  • Să participe la discuții transparente despre strategiile de exit
  • Să organizeze întâlniri sau sesiuni Q&A în care potențialii investitori pot interacționa direct cu membrii startup-ului

... în plus, antreprenorii pot să:

  • elaboreze un memorandum de investiții solid
  • pregătească un pitch precis, clar
  • fie receptivi: să accepte feedback
  • recunoască riscurile și provocările
  • fie direcți în privința a ceea ce vor în continuare

„Am fost martori la visele, strategiile și provocările a peste 6.000 de startup-uri. Dar ce au avut în comun cei aproximativ 2% care și-au încheiat cu succes rundele cu noi? Această analiză a scos la iveală un tipar care poate fi pus în practică și care definește succesul strângerii de fonduri. De la lansarea inițială până la încheierea rundei, este vorba despre înțelegerea subtilităților, elaborarea unui plan de afaceri solid și utilizarea tacticilor potrivite la momentul potrivit. În acest ghid cuprinzător, nu ne rezumăm doar la a împărtăși povești. Le oferim fondatorilor o foaie de parcurs clară. Aceste sfaturi testate pot face ca strategia de strângere de fonduri a unor antreprenori să se transforme din speranță în magnet de investiții”, a declarat Carmen Sebe, CEO SeedBlink.

„Europa este capabilă de o renaștere prin tehnologie. Diseminarea cunoștințelor pe care le-am acumulat la SeedBlink devine o datorie esențială pentru ca noi să facem un pas înainte și să concurăm cu jucători globali. Experiențele noastre anterioare, succese și eșecuri deopotrivă, ne-au învățat principii care îi pot ajuta pe antreprenori să accelereze în mod curajos creșterea”, susține Andrei Dudoiu, Cofondator și Managing Partner al SeedBlink.

Raportul lansat de SeedBlink împreună cu agenția Promocrat conține subiecte de interes pentru antreprenorii la început de drum și pentru cei cu experiență. 

Parallax

Vizualizari
403
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri