Răzvan Tătaru

Recomandări de Black Friday 2024 pentru români, de la InfoCons

black friday

Black Friday a început în România, iar Asociația de Protecția Consumatorilor InfoCons recomandă ca românii să fie atenți la reduceri false și la produsele reduse, aflate în stoc limitat, printre altele, potrivit unui comunicat transmis, vineri, StartupCafe.ro.

Asociația pune la dispoziție aplicația de protecția consumatorilor, prin care se pot apela direct și rapid numerele de urgență la nivel local, național și internațional în cazul în care oamenii întâmpină probleme cu produsele și serviciile pe care le cumpără.

Deși Black Friday aduce cu sine reduceri atractive, românii trebuie să fie conștienți de capcanele din spatele ofertelor, spune asociația. Unele dintre acestea includ:

  • Falsul discount: Unele produse pot fi promovate ca având reduceri substanțiale, dar prețul inițial poate fi exagerat pentru a face reducerea să pară mai atractivă decât este în realitate. Pentru a evita această capcană, consumatorii ar trebui să verifice prețurile înainte de Black Friday și să compare ofertele.
  • Stocuri limitate: Unele magazine pot oferi produse la prețuri reduse, dar au stocuri foarte limitate
  • Produse de calitate scăzută: Unele produse vândute la reduceri masive pot avea o calitate scăzută sau pot fi versiuni mai vechi sau mai slabe ale produselor originale.

InfoCons are câteva sfaturi pentru cumpărători în perioada asta:

  • Planificarea cumpărăturilor: Stabilirea produselor pe care vor să le cumpere înainte de ziua Black Friday. Românii ar trebui să evite lucruri de care nu au nevoie doar pentru că sunt la reducere.
  • Compararea de prețuri: Utilizarea de site-uri de comparații de prețuri pentru a verifica dacă ofertele sunt cu adevărat avantajoase.
  • Cumpărături online: Cumpărăturile online îți oferă oportunitatea de a compara mai ușor prețurile și de a evita aglomerația din magazinele fizice.
  • Setarea de alerte de preț: Utilizarea de aplicații sau site-uri web care permit setarea de alerte pentru produsele urmărite.
  • Verificarea recenziilor: Căutarea de recenzii de la alți cumpărători.

Dreptul de returnare

În UE, consumatorii au dreptul de returnare a produselor cumpărate online sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu este nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru.

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:

  • bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate
  • produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)
  • produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)
  • înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire
  • conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea
  • bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți
  • contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.
Parallax

Vizualizari
68
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri