Denisa Crăciun

Cele mai mari provocări pentru antreprenorii HoReCa din România în 2025

horeca

Lipsa de personal și schimbările legislative vor fi cele mai mai provocări în 2025 pentru antreprenorii și managerii din industria HoReCa, conform unui studiu.

37,6 % dintre managerii și antreprenorii din HoReCa sunt de părere că anul viitor principala provocare va fi lipsa personalului, 27,6 % se tem de schimbările legislative și reglementările guvernamentale, iar 22,7 % cred că vor fi afectați de instabilitatea economică, arată studiul Hospitality Culture Institute.

„După ce am rezolvat o criză sanitară, am trecut peste efectele unui război la graniță ce a influențat masiv lanțul de aprovizionare, am integrat, cu greu creșteri de peste 50% la materia prima folosită și am mai dansat cu o inflație în 2024, ne pregătim ca, din 2025 să integrăm și o criză financiar - administrativă. Nesiguranța și impredictibilitatea sunt cele mai rele lucruri care se pot întâmpla mediului antreprenorial, în general, dar, mai ales, celui al ospitalității care integrează atât de multe verticale din economie”, spune Florin Maxim, Fondator Hospitality Culture Institute.

Pe de altă parte, anul 2025 va aduce cea mai mare creștere a segmentului de QSR (Quick Service Restaurant, restaurante fast-food) & Fast Casual, au precizat 41,4% dintre managerii HoReCa. 29,3% sunt de acord cu dezvoltarea și mai accentuată a zonei de take- away și livrări. Totodată, în 2025, vom asista la o înflorire a segmentului de fine dining și experiențe culinare.

„Urmăm trendul european și segmentul de QSR începe în sfârșit să ia amploare și la noi. Investiții sigure, foarte bine calculate, bine implementate și operate, aceste QSR-uri vor împânzi food court-urile și vom fi martorii aparițiilor și altor tipuri de locații de care încă nu știm. Sectorul se industrializează, se educă și ne îndreptăm spre o maturizare și o așezare în niște linii economice corecte. Noi încă vindem fine dinning la preț de convenience, iar aceasta trebuie să înceteze dacă ne dorim un sector sănătos financiar”, mai spune Florin Maxim.

Începând cu 2025, dar și în anii care urmează, sustenabilitatea va schimba fața industriei de ospitalitate consideră un procent de 51,4% dintre respondenți. Aceasta și toate modificările pe care le impune un business sustenabil fac parte din strategia de viitor a HoReCa.

Sustenabilitatea atrage după sine și alte măsuri care pot menține competitivă industria ospitalității: inovațiile în servicii și meniu, menționată de 55,8% dintre managerii chestionați, investițiile în marketing și publicitate ( 21,5%) și reducerea costurilor operaționale (18,8%).

La capitolul profitabilitate, veniturile pentru anul 2025 vor rămâne relativ constante, cred 33,1% dintre liderii industriei HoReCa, 29,3% se aşteaptă la o creştere uşoară a câștigurilor, în vreme ce 23.8% anticipează o uşoară scădere a marjelor, potrivit sondajului.

Datele au fost obținute și analizate în urma unui sondaj derulat în lunile octombrie și noiembrie, la care au participat 200 de manageri și antreprenori din HoReCa, ale căror afaceri totalizează peste 25% din cifra de afaceri a sectorului, susține Hospitality Culture Institute.

Parallax

Vizualizari
153
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri