Profilul consumatorului de muzică live şi festivaluri – o industrie cu un profit de circa 90 de milioane de lei în România
Raluca Abrihan

Profilul consumatorului de muzică live şi festivaluri – o industrie cu un profit de circa 90 de milioane de lei în România

Thumbnail

Piaţa de spectacole, concerte şi logistică de eveniment din România creşte de la an la an, numărul firmelor din acest domeniu s-a dublat faţă de acum şapte ani, la fel şi profiturile din industrie. Cine sunt cei care merg la astfel de evenimente şi pe ce îşi cheltuie ei banii.

O analiză realiztă de Selectivv Mobile House pe profilul participanţilor la Summer Well – festival de concerte şi muzică live organizat în Bucureşti, arată că cei care preferă astfel de evenimente sunt în general persoane tinere, active fizic, interesate de călătorii şi experienţe noi.

Despre industria organizatorilor de festivaluri:

Pe fondul optimizării afacerilor, profitul sectorului a depăşit nivelul de 88,5 milioane de lei în 2016, cifra fiind de aproape patru ori mai mare decât în 2009, potrivit unei analize KeysFin.

Şi numărul angajaţilor care activează în piaţa de spectacole, concerte şi logistică de eveniment din România a crescut semnificativ în acest interval, de la 1.631 în 2009 la 2.156 în 2016.

Cine participă la festivaluri

Selectivv Mobile House, companie poloneză specializată în campanii publicitare și cercetarea utilizatorilor pe platformele mobile, a analizat 5.400 persoane din totalul participanților de la ediția Summer Well de anul acesta. Cercetarea a generat o serie de date demografice despre participanți, precum și un profil generic al acestora.

Astfel, în ceea ce privește datele demografice, 52% din grupul cercetat este reprezentat de femei, în timp ce bărbații au constituit restul de 48%. Au fost monitorizate 8 grupe de vârstă, dintre care cea mai mare pondere e reprezentată de categoria 26-30 de ani (26%).

Valori apropiate au atins și categoriile 31-35 ani (21%) și 21-25 (17%). Persoanele sub 20 de ani au reprezentat doar 5% din totalul publicului analizat, iar cele peste 50 doar 3%. Categoriile 41-45 de ani și 46-50 de ani au avut aceeași pondere (7%), în timp ce categoria 36-40 a ajuns la o medie de 14%.

În ceea ce privește orașul de proveniență, cei mai mulți festivalieri au fost rezidenți din București (17%) și Cluj-Napoca (11%), Timișoara (3%), Iași (4%) și Constanța (5%).

În ceea ce privește comportamentul celor 5.400 de persoane analizate, rezultatele Selectivv Mobile House arată un interes crescut pentru activitatea fizică (39% au aplicații de fitness instalate pe telefon, iar 18% sunt implicate activ în sporturi) și călătorii (12% au călătorit în afara țării în ultimele 6 luni, 4% au folosit aplicații de travel în ultimele 3 luni).

21% dintre participanți sunt studenți, iar doar 1% reprezintă grupul de vârstă 15-18 ani. De asemenea, un procent de 21% din utilizatorii de mobil monitorizați au aplicații de ridesharing și e-hailing instalate. 6% au participat la alte festivaluri din România în 2017.

Vizualizari
1221
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings