Adi Iacob

Povestea unui eșec: Cum a ajuns un start-up de livrări de mâncare să datoreze clienților peste 3 milioane de dolari

Thumbnail

După ce a intrat în faliment, un start-up de livrări de mâncare a rămas dator cu 3 milioane de dolari în carduri cadou pentru clienți (neutilizate) și cu alte 3 milioane de dolari furnizorilor săi. Printre motivele eșecului, directorul executiv al Munchery, James Beriker, citează concurența sporită, supra-finanțarea și eforturile agresive de expansiune.

Startup-ul a obținut finanțări de peste 100 de milioane de dolari de la firme cu capital de risc, ajungând să fie evaluat la aproximativ 300 milioane dolari în 2015, scrie TechCrunch. Munchery a fost susținut de Menlo Ventures, Sherpa Capital, e.Ventures, Cota Capital și alții. Pe 22 ianuarie, afacerea și-a oprit activitatea și a disponibilizat 257 de angajați.

Pe lângă faptul că afacerea nu și-a anunțat furnizorii că urmează să intre în incapacitate de plată, e-mailurile analizate de TechCrunch arată că Munchery a continuat să comercializeze agresiv cardurile cadou în e-mailurile trimise clienților în luna decembrie, cu câteva săptămâni înainte ca un e-mail final trimis acelorași clienți să anunțe încetarea operațiunilor, imediat.

Thumbnail

"Compania s-a extins prea agresiv în primii săi ani (...) Accesul la valori semnificative de capital de la firmele cu capital de risc din Silicon Valley, care au dus la evaluări ridicate și datorii low-cost din partea băncilor și a firmelor cu capital de risc, combinate cu percepția că piața livrărilor de produse alimentare la cerere se extinde rapid și va fi dominată de una sau două branduri - pe măsură ce Uber domina piața de ride-sharing - a determinat compania să investească agresiv în afacerea sa înainte de a avea un model de afaceri bine stabilit și scalabil", scrie în documentul în care firma își motivează încetarea activității.
 

Muncher Bankruptcy by on Scribd

Parallax

Vizualizari
4474
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri