Adi Iacob

Cel mai mare port din Europa vrea să creeze o rețea de transport maritim bazată pe tehnologia din spatele bitcoin

Thumbnail

Cel mai mare port din Europa, Portul Rotterdam, a încheiat un parteneriat cu banca olandeză ABN AMRO și cu filiala IT a Samsung pentru realiza o rețea de transport maritim bazată pe tehnologia din spatele bitcoin — blockchain.

Potrivit Samsung SDS - divizia IT a gigantului tehnic coreean - procesul se va concentra pe transportul containerelor de la o fabrică anonimă din Asia către portul Rotterdam.

Primul test va fi finalizat de companiile implicate, cu intenția de a deschide ulterior rețeaua către alte firme, scrie CoinTelegraph. Potrivit aunțului oficial al Portului Rotterdam, experimentul urmează să înceapă în ianuarie 2019, iar rezultatele vor fi anunțate în februarie.

Infrastructura din spatele proiectului a fost dezvoltată de BlockLab — o companie olandeză înființată de Port of Rotterdam Authority. Aceasta va implica și alte două platforme descentralizate — Nexledger-ul Samsung, creat în 2017, și Corda, o platformă open-source de tip blockchain, lansată de firma de software R3.

Inițiatorii proiectului se așteaptă ca tehnologia blockchain să contribuie la reducerea timpului petrecut în transporturi și la simplificarea tranzacțiilor financiare. 

"Transportul, monitorizarea și finanțarea transportului de marfă și a serviciilor ar trebui să fie un proces la fel de ușor ca și comanda unei cărți online", a declarat Paul Smits, directorul financiar al Port of Rotterdam Authority.

Tehnologia Blockchain este folosită în special în contextul criptomonedelor precum bitcoin, dar este aplicabilă în numeroase domenii. Avantajul blockchainului este că poate stoca o bază publică de date, protejate de criptografie. Pe scurt, conceptul de blockchain reprezintă o bază de date distribuită ce păstrează o listă dinamică de înregistrări în mod eficient, verificabil și permanent.

În ultima perioadă, soluțiile bazate pe tehnologia blockchain au fost testate pe scară largă și implementate pentru îmbunătățirea logisticii internaționale a transportului maritim. La începutul acestei luni, orașul spaniol Valencia, care are unul dintre cele mai aglomerate porturi ale țării, a anunțat că va crea un proiect de "port inteligent" care ar putea fi aplicat ulterior și în alte porturi importante.

În septembrie, cel mai mare operator portuar din Marea Britanie — Associated British Ports (ABP) — a anunțat că va lua parte la un proiect pilot de transport maritim bazat pe soluții descentralizate, în timp ce în iunie, Danemarca și-a dezvăluit planurile de a implementa tehnologia blockchain pentru registrele navelor locale.

Parallax

Vizualizari
1543
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri