Claudiu Zamfir

Polonezii de la epantofi primesc o investiție SoftBank de 110 milioane euro

Thumbnail

Compania japoneză Softbank acordă o investiție de 500 de milioane de zloți (peste 110 milioane de euro) magazinului online polonez de încălțăminte eobuwie.pl, care operează și în România, de pe domeniul de internet epantofi.ro.

Anunțul a fost făcut, luni, de retailerul polonez de încălțăminte CCC Group, care deține majoritar magazinul online.

Finanțarea, acordată de fondul de investiții Softbank Vision Fund 2, se efectuează prin obligațiuni convertibile. Astfel, Softbank va obține acțiuni la eobuwie.pl atunci când firma poloneză se va lista pe bursă, operațiune preconizată peste 12-24 de luni.

Magazinul online va investi banii de la japonezi în extinderea pe noi piețe, înființarea unor centre logistice moderne în afara Poloniei, precum și în dezvoltarea de noi servicii, cum ar fi cele de tip marketplace, prin care producători și comercianți de încălțăminte independenți să vândă pe internet prin intermediul eobuwie.pl.

De altfel, în trimestrul al treilea 2021, eo­buwie împreună cu dezvoltatorul belgian de spații logistice WDP, urmează să finalizeze un centru de distribuție de 15.600 de metri pătraţi în comuna Ştefăneştii de Jos din județul Ilfov, pentru magazinul online epantofi.ro. Investiia se ridică la 8 milioane de euro, conform ZF.ro. „Epantofi” reprezintă practic traducerea românească a cuvântului „eo­buwie”. 

Eobuwie.pl a fost fondat în anul 2006, de antreprenorii polonezi Marcin Grzymkowski și Krzysztof Grzymkowski. În anul 2015, magazinul online a fost cumpărat de retailerul polonez de încălțăminte CCC, controlat de miliardarul Dariusz Milek.

Eobuwie.pl este lider de piață în comerțul online de încălțăminte și accesorii, în regiunea Europei Centrale și de Est, oferind la vânzare peste 170.000 de produse de la mai mult de 580 de branduri. Magazinul online operează în 17 țări. Magazinul online polonez s-a remarcat pe piață și prin inovații tech, lansând un serviciu prin care utilizatorii pot măsura și transmite de la distanță numărul de la pantof cu ajutorul unei aplicații de mobil și a unei coli de hârtie A4.

La rândul său, CCC deține în total peste 80 de platforme de comerț online și 1.000 de magazine fizice în 29 de țări, inclusiv România. Compania poloneză are aproape 15.000 de angajați și vinde anual peste 50 de milioane de perechi de încălțăminte. CCC S.A. este listată pe Bursa de la Varșovia din anul 2004.

Fondul de investiții Vision Fund, inițiat de SoftBank, este unul dintre cele mai mari din lume, în zona de startup-uri și companii de tehnologie în expansiune. Printre investițiile sale notabile se numără cele acordate unor companii ca: ByteDance (TikTok), DiDi, Nvidia, Uber, Slack, WeWork.

Parallax

Vizualizari
806
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri