Denisa Crăciun

Platformă românească de marketing afiliat: Top 5 cele mai căutate categorii de produse în e-commerce în 2021

Thumbnail

Anul 2021 a marcat trendul ascendent al comerțului electronic, potrivit companiei de tehnologie 2Performant, iar România și-a păstrat locul în topul țărilor cu cea mai mare creștere a sectorului e-commerce, o piață estimată la peste 6 miliarde de euro, conform Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).

În al doilea an de pandemie COVID-19 a crescut valoarea medie a coșului de cumpărături, care a ajuns la 52,6 euro, mai mult cu 5,8% față de 2020, potrivit platformei de marketing afiliat, 2Performant, care mai arată că românii s-au obișnuit cu achizițiile online și continuă să susțină trendul ascendent al acestui sector.

În plus, în privința dispozitivelor de pe care se realizează cumpărăturile online, datele arată că 69% dintre acestea se fac de pe telefonul mobil și 29,8% de pe desktop.

Top categorii de produse care au înregistrat cele mai multe vânzări în 2021

  1. Fashion – categoria care a înregistrat 363.000 de vânzări, ceea ce reprezintă o creștere de 30% față de anul anterior. Conform datelor din platforma de marketing afiliat, dacă în 2020 românii au cumpărat haine de casă sau pentru sport și activități în natură, în 2021 aceștia au revenit la achiziția hainelor de stradă și ocazii (nunți, botezuri) sau pentru birou, dar și încălțăminte, pe fondul reluării multor activități sociale. Creșterile vânzărilor pentru produsele din această categorie s-au remarcat și în toamnă, odată cu evenimentul Black Friday. În perioada 1 - 14 noiembrie 2021, această categorie de produse a înregistrat o creștere cu 62,8% a numărului de vânzări și cu 86,3% a valorii vânzărilor, în timp ce valoarea medie a coșului de cumpărături a fost cu 14,4% mai mare față de aceeași perioadă a anului anterior; 

  2. Cărți, Filme și Muzică - cu 338.200 de vânzări, o creștere de 29,1 procente față de 2020;

  3. Beauty - cu 145.400 de vânzări, în creștere cu 3,4%;

  4. Casă și Grădină - cu 80.100 vânzări și o creștere de 46%;

  5. Produse IT&C - cu 79.900 de vânzări, în creștere cu 11,4% față de anul precedent.

Thumbnail

Valoarea medie a coșului de cumpărături realizate de pe telefonul mobil este mai mică decât cea a cumpărăturilor de pe desktop, respectiv 46,47 euro pe mobil versus 66,67 euro pe desktop. Ceea ce indică faptul că românii continuă să facă achizițiile mai importante ca preț de pe desktop. 

„Am văzut în anul ce a trecut un consumator în online mai atent la preț, la caracteristicile produsului, la modalitatea de livrare și țara de proveniență a produsului, precum și la claritatea informațiilor despre retur. Semn că în general cumpărătorii au alocat mai mult timp pentru a se documenta pentru produsele dorite, folosind două device-uri diferite: mobil și desktop.

Conform datelor din platforma noastră, am constatat că au fost valoroase pentru consumatorii români proiectele de afiliere care fie îi duceau rapid către oferta mai bună, fie către surse de informare bine structurate”, spune Raluca Negrea, Country Manager România și Bulgaria 2Performant.

Compania de tehnologie 2Performant, listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P), a intermediat în 2021 1,39 milioane de vânzări pentru magazinele online din platforma sa.

Potrivit companiei, ziua cu cel mai mare număr de vânzări din 2021 a fost 12 noiembrie, exact în perioada de Black Friday. În perioada 1-14 noiembrie 2021, când s-au desfășurat campaniile de Black Friday, 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite și care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 vânzări, în valoare de 6.929.804 euro + TVA, cu 47,8% mai mari decât în 2020.

2Performant dezvoltă, operează și monetizează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat și influencer marketing.

Parallax

Vizualizari
300
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri