Denisa Crăciun

O platformă europeană ajută românii să înțeleagă mai ușor informațiile de pe etichetele produselor alimentare

Thumbnail

EIT Food lansează Health Claims Unpacked, o platformă europeană care simplifică informațiile de pe etichetele produselor alimentare și îi ajută pe consumatori să le aleagă corect și informat. 

Proiectul vine în contextul în care un studiu EIT Food arată că românii nu cred în beneficiile pentru sănătate menționate pe ambalajele produselor alimentare.

Potrivit raportului, românii sunt de părere că majoritatea avantajelor de pe etichetele alimentelor nu sunt reale deși folosirea lor este reglementată la nivel european.

De asemenea, tot la nivel european, consumatorii întâmpină deseori dificultăți când vine vorba de înțelegerea descrierilor legate de beneficiile pentru sănătate prezentate pe ambalajele alimentelor din cauza limbajului greoi.

„Afirmațiile cu privire la beneficiile alimentelor cresc confuzia consumatorului și scad încrederea în alimentele pe care le cumpără”, indică studiul.

Astfel, Health Claims Unpacked, investighează modalități care pot simplifica afirmațiile legate de beneficiile pentru sănătate ale alimentelor pentru consumatorii europeni.

Versiunea în limba română a site-ului Health Claims Unpacked este disponibilă și poate fi accesată AICI .

Proiectul european, realizat de EIT Food și susținut de European Institute of Innovation and Technology (EIT), propune o abordare de tip gamification prin intermediul platformei Health Claims Unpacked unde consumatorul poate participa în diverse activități care ajută specialiștii să înțeleagă provocările consumatorilor români și, implicit, să găsească modalități mai simple de comunicare a unor informații cu bază științifică.

Orice menționare a beneficiilor de sănătate pe ambalajele alimentare din România este reglementată de Uniunea Europeană care prevede că producătorii pot folosi doar mențiunile aprobate care se bazează pe dovezi științifice.

Lista conține însă multe afirmații exprimate într-un limbaj dens, științific, greu de înțeles pentru cumpărători.

EIT Food a acordat prioritate țărilor din Europa de Est, precum România și Ungaria, atunci când vine vorba de cercetarea alimentației sănătoase.

O modalitate prin care consumatorii pot afla despre beneficiile pentru sănătate ale alimentelor este din mențiunile autorizate care apar pe ambalajele alimentare. Cu toate acestea, din cauza inflexibilității reglementărilor care guvernează formularea acestor afirmații, mulți consumatori nu le înțeleg, motiv pentru care mulți producători din România și țările învecinate sunt reticenți în a le folosi.

„Aflând ce cred consumatorii din România despre mențiunile de sănătate, putem afla cum ar putea fi reformulate pentru a le face mai ușor de înțeles și mai educative. La sfârșitul zilei, acest lucru ar putea duce la oamenii să facă alegeri mai sănătoase. Toți cei care vizitează platforma Health Claims Unpacked ne vor ajuta să înțelegem nevoile și preferințele consumatorilor români”, a spus profesorul Rodney Jones de la Universitatea Reading, liderul proiectului.

Proiectul propune o abordare sociolingvistică asupra modului în care sunt formulate beneficiile alimentelor alimentare asupra sănătății. Platforma a fost gândită ca un spațiu în care consumatorii să vorbească deschis despre motivațiile care stau la baza achiziționării anumitor produse alimentare în detrimentul altora.

Echipa multinațională este condusă de cadre universitare de la Universitatea Reading din Marea Britanie, susținută de cercetătorii și experții de la Universitatea Tehnică din München, Fundația Britanică pentru Nutriție, Institutul de Reproducere Animală și Cercetare Alimentară a Academiei Polone de Științe, Maspex și Foodmaestro.

Parallax

Vizualizari
210
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri