Răzvan Tătaru

Piața de comerț online, în creștere lentă, în primul trimestru din 2024 (analiză)

Comerț online

Comerțul online a crescut, în primul trimestru din 2024, cu 5,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unei analize realizate de o platformă de soluții software pentru eCommerce, trimisă, marți, StartupCafe.ro.

Se observă o încetinire a ritmului de creștere în eCommerce, dar se păstrează o dinamică pozitivă și susținută, potrivit analizei realizate de MerchantPro, platformă locală de soluții SaaS (Software as a Service) pentru comerț online.

Piața locală de eCommerce a ajuns la vârsta maturității - de la an la an, creșterile nu mai sunt spectaculoase, așa cum eram obișnuiți. Cu toate acestea, piața crește constant. Concurența, în schimb, crește vertiginos, în special de la concurenți internaționali puternici, inclusiv jucătorii din zona non-UE precum Shein sau Temu, a căror ascensiune este accelerată la nivel global. În acest context, comercianții trebuie să mizeze pe o abordare agilă, pe tehnologii noi precum automatizări, AI, soluții de personalizare și să își extindă operațiunile atât pe orizontală, cât și cu verticale noi. Concomitent, loializarea clienților, construirea brandului și optimizarea operațiunilor interne trebuie să devină un focus pentru a susține o dezvoltare strategică pe termen lung”, precizează Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

În perioada ianuarie - martie 2024 s-a înregistrat o creștere medie a vânzărilor cu 5,9%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Din punct de vedere al numărului comenzilor plasate de clienți în acest trimestru, creșterea rămâne moderată, cu 5,4%, cea mai mare creștere înregistrându-se în luna februarie 2024 când s-au plasat cu 14% mai multe comenzi decât în februarie 2023.

Valoarea medie a comenzii înregistrate de magazinele din platformă în primul trimestru al anului variază cu +0,5% și rămâne la 54 EUR, similar cu aceeași perioadă a anului trecut dar și cu valoarea medie la nivel de an 2023.

La nivel de domenii, dinamica pozitivă se păstrează pe segmentele emergente de vânzări online, precum Bijuterii, Produse de Frumusețe și Îngrijire, dar și segmentul Farma, unde există o adopție ridicată care atrage tot mai multe farmacii către retailul online.

Comercianții din România, dar și la nivel european, investesc tot mai mult în zonele care le pot diferenția real afacerile și le pot face mai adaptabile și capabile să facă față provocărilor externe.

Zonele pe care se concentrează cei mai mulți comercianți în acest an sunt:

  • îmbunătățirea experienței de achiziție prin servicii superioare complete;
  • loializarea și programe de fidelizare;
  • automatizări ale proceselor interne care să crească viteza de procesare a comenzilor;
  • reducerea erorilor umane;
  • integrarea inteligenței artificiale;
  • diversificarea canalelor de vânzare prin abordarea marketplace-urilor, internaționalizare sau omnichannel.

Factorii majori care influențează piața în 2024 sunt inteligența artificială, automatizarea, concurență crescută și schimbările din digital marketing. Fiecare dintre acestea necesită flexibilitate și o capacitate ridicată de adaptare din partea comercianților, de aceea cred că anul acest succesul va aparține jucătorilor care reușesc să mențină o abordare agilă”, mai adaugă Arthur Rădulescu.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din comerț online din România și Europa.

În ultimii doi ani, platforma și-a consolidat prezența pe piața internă și internațională, cu aproape 2000 de magazine active în România, și un număr în creștere continuă pe piața din Vestul, respectiv sud-estul Europei.

Parallax

Vizualizari
116
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri