Denisa Crăciun
De Black Friday 2021 volumul tranzacțiilor plătite de clienți în online, la comercianții care au avut oferte, a fost de 10 ori mai mare decât într-o zi obișnuită, ceea ce arată că evenimentul rămâne o ocazie de care românii profită pentru a achiziționa produse pe care și le doresc, dar și pe cele de care nu au nevoie neapărat, la prețuri preferențiale, spune procesatorul de plăți PayU.
Valoarea totală a tranzacțiilor online făcute prin platforma PayU a ajuns la 357 milioane de lei, în timp ce numărul acestora a atins pragul de 658.000 de tranzacții, în creștere cu 22% față de 2020, spune PayU.
„Ediția din acest an ne-a confirmat că există, în continuare, oportunitate de creștere pentru piața de e-commerce din România și că Black Friday este un eveniment tot mai relevant pentru consumatori. Creșterea cu 22% a numărului de tranzacții înregistrate în cea mai recentă ediție de Black Friday ne arată faptul că tot mai mulți consumatori privesc acest eveniment ca pe o oportunitate de a face cumpărături online, iar tendința care se observă este diversitatea produselor achiziționate. Românii cumpără online din toate categoriile de produse. Dacă în anii trecuți verticalele «vedetă» erau IT&C sau fashion, acum observăm cumpărături diverse, de la cafea sau parfurmuri&beauty la servicii medicale, pachete turistice sau chiar carburanți”, susține Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.
Conform companiei, numărul magazinelor care și-au mutat activitatea în online a crescut în ultimii 2 ani, pe fondul pandemiei COVID-1, iar ofertele variate și diferite ale acestora au condus la creșterea competitivității și a calității prduselor și serviciilor oferite de comercianți.
De asemenea, optimizarea procesului de achiziție online, depuse de jucătorii implicații în piața de e-commerce, au încurajat consumatorii să aibă o și mai mai mare încredere în cumpărăturile și plățile online.
„Tot mai mulți consumatori au înțeles că a achiziționa și plăti online este simplu, rapid și sigur, lucru demonstrat și de faptul că 62% dintre tranzacții (+60% față de ediția precedentă) au fost efectuate cu un card salvat în sistemul PayU sau prin Google Pay”, a spus Elena Gheorghe.
PayU este divizia fintech și plăți online a Prosus, un grup global din domeniul online și unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie din lume.
În România PayU a intrat în 2010 prin preluarea firmei ePayment fondată de omul de afaceri Radu Georgescu.
PayU este principalul furnizor de servicii de plată online în 50 de piețe cu creștere accelerată, preocupat de crearea de servicii financiare de ultimă oră adaptate nevoilor a peste 450.000 de comercianți și milioane de consumatori. Totodată, PayU este unul dintre cei mai mari jucători din zona fintech, cu investiții în valoare totală de peste 1 miliard de dolari până în prezent.