Claudiu Zamfir

Patroni români: „Asigurătorii înrobesc service-urile pentru a-și crește profiturile”

masina-service-dreamstime.jpg

Antreprenorii români reuniți în Patronatul Operatorilor de Service Auto reclamă, vineri, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, că firmele de asigurări „înrobesc” atelierele de raparații, „pentru a-și crește profiturile”. 

Patronii de service-uri spun că asigurătorii plătesc tarife prea mici pentru reparațiile efectuate la mașinile persoanelor asigurate. 

Redăm comunicatul integral al Patronatului Operatorilor de Service Auto: 

„Multe unități de reparații auto din România sunt în pragul falimentului din cauza companiilor de asigurări. În pofida creșterii remarcabile a primelor RCA, tarifele aferente orei de manoperă ce sunt decontate de societățile de asigurări pentru reparații au rămas la nivelul anului 2010.

Pentru a face economii și mai mari cu despăgubirile decontate, companiile de asigurări impun service-urilor contracte de colaborare păguboase pentru unitățile de reparații auto.

Poziția dominantă a asiguratorilor a făcut ca foarte multe unități reparatoare, dealeri de marcă, să accepte tarife contractuale cu valori care pot fi chiar și cu 50% mai mici decât tariful afișat.

De altfel, companiile de asigurări au apelat la mai multe metode prin care își cresc profitabilitatea în detrimentul asiguraților și prin care sa determine service-urile să încheie convenții:

 1. Au prevăzut in condițiile de asigurare CASCO condiții prin care constrâng asigurații care nu apelează la service-uri cu care au încheiate convenții de colaborare:

  • decontarea unui tarif fix 50 lei/ora de manopera
  • despăgubirea reparației doar către asigurat dupa ce acesta face dovada plății către unitatea reparatoare;
  • decontarea despăgubirii la valoarea calculata de asigurător, conform calculelor realizate de compania de asigurări.

În aceste condiții, unitățile reparatoare sunt puse în situația în care trebuie să repare mașinile clienților care pretind că au o asigurare "Full CASCO" dar nu cunosc condițiile de asigurare (prevederile contractuale din poliță) pe care ei și le-au asumat sub semnătură.

 2. Contractele de parteneriat cu service-urile sunt încheiate doar în condițiile asigurătorilor, care pun presiune pe prețuri invocând tarifele pe care le acceptă unitățile reparatoare deținute de dealerii auto.

Aceștia acceptă tarife mici deoarece au obligația legală de a asigura repararea vehiculelor în perioada de garanție și post garanție. Însă, aceste tarife acceptate de dealerii auto sunt cele care sunt invocate ca fiind „juste” de către asigurători atunci când discută cu service-urile independente.

În aceste condiții viciate de alte obligații legale sau servicii „la pachet”, în pofida scumpirii constante a polițelor de asigurări auto obligatorii și facultative, tarifele pentru reparatii practicate in contractele de parteneriat dintre unitatile reparatoare si asiguratori au ramas foarte mici, fiind in detrimentul asiguraților, calității reparațiilor și a siguranței circulației”. 

 

 

Parallax

Vizualizari
829
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
sanu
adi
Patronii service-urilor sunt foarte agresivi si, ciudat, au reusit sa pacaleasca autoritatile pana acum.
Limitarea tarifelor de manopera nu e in detrimentul asiguratilor ci din contra, permit tarife mai decente pentru asigurari. Fara acele limite lacomia service-urilor e infinita. Spre exemplu, la RCA unde nu exista limite au fost falimente pe banda rulanta in randul asiguratorilor.
Tariful de RCA in Romania e dublu fata Polonia dar profiturile asiguratorilor sunt mai mici decat in Polonia. Deci unde se duce diferenta? La cei care se plang de mama focului despre cat de nedreapta e viata. La Service-uri.

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri