Claudiu Zamfir

Patronii afacerilor de familie tind să păstreze mult timp controlul firmei în familie

Thumbnail

Patronii afacerilor de familie vor în primul rând să păstreze în familie controlul firmei pe termen lung și nu se prea gândesc să lase din mână funcția de director general unui manager profesionist din afară, relevă un studiu publicat, luni, de o companie de consultanță.

75% dintre afacerile de familie nu au planuri clare de succesiune pentru funcția de director general, relevă studiul Deloitte Global Family Business 2019, realizat în rândul a aproximativ 800 de firme din 58 de țări, inclusiv în România.
 
Menținerea controlului asupra companiei este unul dintre cele mai importante obiective pe termen lung ale celor care dețin afaceri de familie, însă numai 41% dintre aceștia au încredere în planurile lor de succesiune, mai arată studiul citat de Mediafax.

Cu toate că 68% dintre cei care conduc afaceri de familie spun că intenționează să păstreze businessul în familie, doar 26% au un plan clar de succesiune pentru poziția de director general și chiar mai puțini dintre ei, pentru celelalte poziții din top management.

Majoritatea managerilor chestionați consideră esențială abordarea pe termen lung, bazată pe viziune, cultură și valori comune, care pot ajuta familia să mențină controlul asupra afacerii de-a lungul anilor.

În consecință, 65% din afacerile de familie consideră că valorile după care se ghidează pe termen lung sunt mai importante decât rezultatele pe termen scurt. Cu toate acestea, 71% din afacerile de familie au planuri doar pentru următorii doi până la cinci ani, iar 6% au declarat că planurile lor acoperă doar următorul an.

Profitabilitatea reprezintă principalul obiectiv al afacerilor de familie pentru următoarele 12 luni, urmat de creșterea afacerii și dezvoltarea de noi produse și servicii. În acest context, aproximativ o treime dintre respondenți ar renunța la controlul asupra afacerii de familie în schimbul unui succes financiar mai mare pe termen lung.

Agilitatea în adaptarea la schimbările din mediul de business este considerată de 61% dintre cei care dețin afaceri de familie cel mai important element pentru succesul afacerii și durabilitatea acesteia. Capacitatea de inovare se situează pe locul al doilea, urmată de situația financiară.

„Deși proprietarii percep acest moment ca un eveniment îndepărtat, succesiunea este esențială pentru stabilitatea afacerii, necesită o planificare amănunțită și o pregătire solidă, întrucât este un proces de durată. În România, deja lucrăm cu clienți la pregătirea și implementarea transferului afacerii de la fondatori către moștenitori”, a declarat Dinu Bumbăcea, partener coordonator consultanță, Deloitte România.

Studiul anual Deloitte Global Family Business, care a ajuns acum la cea de-a cincea ediție, analizează perspectivele colectate de la sute de afaceri de familie asupra a patru domenii-cheie, și anume proprietatea, guvernanța, succesiunea și strategia.

Studiu Afaceri Familie 2019 by Claudiu on Scribd

Parallax

Vizualizari
1318
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri