Parfumuri create de inteligența artificială: Firma care produce pentru Avon colaborează cu IBM pentru a inova industria
Adi Iacob

Parfumuri create de inteligența artificială: Firma care produce pentru Avon colaborează cu IBM pentru a inova industria

Thumbnail

Crearea de parfumuri este considerată o artă. Maeștrii din această industrie petrec decenii în ucenicie învățând arome, modalități de a le combine și tot felul de secrete, iar afacerile din domeniu au succes doar dacă găsesc specialiștii necesari. Acum IBM încearcă să transforme modelul tradițional prin folosirea inteligenței artificiale pentru a concepe parfumuri.

Abilitatea de a dezvolta un parfum este extrem de valoroasă - și extrem de umană. Mirosul este simțul despre care știința spune că are cea mai puternică abilitate de a evoca amintiri sau de a declanșa emoții.

Symrise, o companie germană care produce parfumuri pentru clienți precum Estée Lauder, Avon, Coty și Donna Karan, a apelat recent la IBM pentru a studia modul în care inteligența artificială poate fi folosită în lumea parfumurilor, scrie Vox.com.

Compania americană de tehnologie a dezvoltat un algoritm care studiază rețetele de parfumuri existente și apoi compară ingredientele cu alte seturi de date, cum ar fi locația și vârsta clienților. Acest algoritm, creat în centrul de cercetare Thomas J. Watson al IBM — numit Philyra — poate dezvolta acum parfumuri noi care vor viza segmente de piață foarte specifice.

Achim Daub, director executiv al Symrise, spune că firma a creat deja două parfumuri create de inteligența artificială la O Boticário, unul dintre cele mai mari magazine de cosmetice din Brazilia. Cele două parfumuri, ale căror nume nu au fost divulgate, vor începe să fie vândute în anul viitor cele 4000 de locații O Boticário.

Cum funcționează

Symrise are 1,7 milioane de formule de parfum care au fost colectate de-a lungul anilor. Acestea includ arome vândute unor companii ca Avon și Coty, care apoi le împachetează și comercializează ca parfumuri sau le folosesc pentru alte produse cum ar fi pasta de dinți, alimente pentru animale de companie, detergent, lumânări, etc.

Symrise a împărtășit această listă, împreună cu informații despre modul în care au realizat vânzările, cu IBM. Philyra le-a adăugat la o bază de date și le-a comparat cu datele suplimentare furnizate de Symrise, cum ar fi care sunt cele mai vândute produse sau unde și ce vârstă au cumpărătorii. Astfel, Philyra poate folosi aceste informații pentru a crea noi formule dedicate unor anumite categorii demografice.

În cazul parfumurilor Philyra făcute pentru Boticário, brandul brazilian a cerut parfumuri cu care să vizeze milenialii (millennials) care trăiesc în Brazilia. Philyra a comparat rețetele de parfumuri care erau populare în acea zonă și în intervalul de vârstă cerut și creat două produse. 

Primul, potrivit lui David Apel, parfumier senior la Symrise, miroase ca "lucrurile pe care le pot asocia numai cu bucătăria exotică; semințe de schinduf, păstăi de cardamom verde, semințe de morcovi, toate înfășurate cu o notă de bază bogată, lăptoasă". Cel de-al doilea parfum are miros de fructe, floral — vizibil pentru fete.

Achim Daub, director executiv al Symrise, spune ca ambele parfumuri au primit feedback pozitiv de la grupurile care le-au testat și au fost preferate de testeri chiar și atunci când au fost comparate cu alte parfumuri populare printre milenialii din Brazilia.

Daub a decis să apeleze la IBM după ce a citit despre Chef Watson, aplicația de gătit bazată pe algoritmi de inteligență artificială de la IBM. În 2011, Chef Watson a fost pe primele pagini în presă pentru capacitatea sa de a crea noi rețete de mâncare.

Șeful Symrise a considerat că modul de amestecare a ingridientelor din industria alimentară erau similare cu dezvoltarea parfumurilor comerciale, iar inteligența artificială ar putea ajuta compania să inoveze. 

De asemenea, Symrise a investit 6 milioane de dolari în Phlur, un start-up din domeniul parfumurilor care își vinde produsele online prin împerecherea lor cu genul de muzică și fotografie preferat de clienți.

Citește și Tabloul creat de algoritmi s-a vândut cu 432.000 de dolari, sumă de peste 40 de ori mai mare decât cea estimată

Parallax

Vizualizari
3244
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings