Daria Botez
O pană informatică la sistemul Microsoft a afectat, vineri, firme de telecomunicații, companii aeriene, bănci, magazine și alte instituții din întreaga lume, inclusiv din România.
Update: Între timp, Microsoft a anunțat că a fost remediată cauza principală a întreruperii aplicațiilor și serviciilor sale, dar încă mai sunt clienți afectați de situație, potrivit Reuters.
---
Știrea inițială:
Problema a fost cauzată de o actualizare făcută de compania de securitate cibernetică Crowdstrike la sistemele Microsoft Cloud, conform BBC.
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a transmis printr-un comunicat către StartupCafe.ro că „este în contact cu compania CrowdStrike în ceea ce privește problema de funcționalitate a anumitor servicii, cauzată de o eroare de tip ‘blue screen’ legată de senzorul Falcon CrowdStrike pentru sistemele de operare Windows. Compania lucrează în mod activ la remediere, iar recomandări pentru rezolvarea acestei probleme au fost transmise deja către toți clienții afectați”.
Companiile aeriene au fost printre cele mai afectate de pana IT, 1.400 de zboruri fiind anulate la nivel global, mai arată BBC. Și în România au existat probleme din această cauză.
Astfel, au fost afectate zborurile companiilor Wizz Air și Eurowings , precum și ale Ryanair și Turkish Airlines, a spus un reprezentat al Aeroportului Otopeni pentru HotNews.ro.
„Este un sistem global SITA care depinde de Microsoft Cloud, iar acesta a căzut și a afectat SITA și companiile”, a explicat acesta pentru sursa citată.
De asemenea, întreruperea IT a creat haos și în mai multe zone din SUA și Australia.
Utilizatorii din România ai Microsoft 365 au semnalat vineri, în jurul orei 8.30 că întâmpină probleme cu conectarea la server, potrivit Downdetector, site web care monitorizează astfel de întreruperi.
Miliardarul Elon Musk a venit și el cu o reacție la această situație, spunând într-o postare pe X (ex Twitter) că este „cel mai mare eșec IT din istorie”.