Ce obstacole întâmpină tinerii cu idei de afaceri
Adi Iacob

Ce obstacole întâmpină tinerii cu idei de afaceri

Thumbnail

Trei din patru tineri antreprenori consideră că motivul principal pentru care nu reușesc să-și pună ideile de afaceri în practică este lipsa fondurilor necesare investiției inițiale, arată un sondaj efectuat de o platformă dedicată antreprenorilor. 

Sondajul a fost efectuat de Startarium în rândul celor înscriși în Startarium Crowdfunding Makeathon — un proiect românesc dedicat finanțării prin crowdfunding. 

Percepția tinerilor în acest sens vine în contextul în care jumătate dintre respondenți afirmă că suma de care ar avea nevoie pentru a-și transforma ideea într-o afacere este de cel mult 20.000 euro. Alți 21% estimează investiția între 20.000 și 50.000 de euro, iar restul spune că ar depăși acest nivel.

Trei din cinci antreprenori înscriși în proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon care au răspuns la sondaj spun că au ideea de business pentru care caută acum finanțare printr-o campanie de crowdfunding de cel puțin un an.

Pe lângă lipsa fondurilor pentru demararea investiției, lansarea afacerii a fost împiedicată și de lipsa lor de cunoștințe care să-i ajute să-și pună ideile în practică (28%), de încrederea scăzută în forțele proprii (25%), dar și de lipsa de susținere (23%), de timp (21%) sau a unui partener de afaceri cu care să împartă responsabilitățile și grijile (7%).

Totodată, cei mai mulți respondenți consideră că sunt într-un stadiu prea incipient al afacerii pentru a căuta finanțare de la bancă, neavând încă un istoric de activitate. Iar fără un cadru legal stimulativ, care să sprijine finanțarea startup- urilor de către stat/bănci/investitori, și fără prea mulți investitori dispuși să investească doar într-un plan de afaceri, percepția lor este că trebuie să pornească la drum în business cu resurse financiare proprii.

Crowdfundingul reprezintă o soluție de finanțare potrivită inclusiv pentru tinerii al căror business este doar în stadiul de proiect. Și cu toate că este o metodă deja foarte populară la nivel mondial prin care antreprenorii își pot finanța ideile, doi din cinci respondenți recunosc că nu s-au gândit la această metodă atunci când au căutat soluții de finanțare sau nici măcar nu au știut că au o astfel de opțiune.

Alți 32% spun că inițiativa lansării unei campanii de crowdfunding pe cont propriu a fost împiedicată de cunoștințe reduse despre ce presupune crowdfundingul și cum ar putea contribui la demararea afacerii lor. Iar 28% au considerat că ar avea nevoie de sprijin de specialitate pentru a căuta finanțare prin crowdfunding.

Trei din zece respondenți și-au propus să ajungă la vânzări anuale de 100.000 de euro în cel mult un an, alți patru din zece cred că ar putea atinge acest prag în doi-trei ani, iar restul estimează mai mult de 3 ani.

Pentru a-și crește afacerea, trei sferturi spun că ar avea nevoie de până la 5 angajați în primul an de business și 11% se așteaptă să recruteze până la 10 salariați, în timp ce mai puțin de 10% cred că se pot descurca pe cont propriu, fără niciun angajat.

De altfel, lipsa de resurse umane dedicate și competente este principalul factor de risc pe care-l anticipează șase din zece respondenți pentru noul business, urmată de birocrația chinuitoare (40%), lipsa stimulentelor fiscale pentru startup-uri (36%), nivelul ridicat al taxelor (26%), instabilitatea legislativă (23%).

Șase din zece respondenți au între 19 și 35 de ani, doi din zece au între 36 și 45 de ani, iar restul sunt peste această categorie de vârstă.

Opt din zece au studii superioare (facultate, master, doctorat), iar cei mai mulți - aproximativ șase din zece - sunt antreprenori sau freelanceri, iar o treime lucrează într-o companie privată.

Cei mai mulți sunt din București, iar ceilalți sunt din județe precum Brașov, Cluj, Constanța, Ilfov, Iași, Mureș, Sibiu, Teleorman, Timiș și Vâlcea.

Vizualizari
565
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings