Denisa Crăciun

Nike achiziționează un producător de bascheți virtuali

Thumbnail

Nike a achiziționat RTFKT, o companie fondată în 2020, care produce articole digitale unice precum pantofi sport, certificate de tehnologia blockchain.

Fondată în 2020, de Benoit Pagotto, Chris Le și Steven Vasilev, RTFKT creează modele inedite de bascheți și folosește „cele mai noi motoare de jocuri, tehnologia blockchain, NFT și realitatea augmentată”, așa cum se descrie compania.

Termenii financiari ai acordului dintre Nike și RTFKT nu au fost dezvăluiți.

„Această achiziție este un alt pas care accelerează transformarea digitală a Nike și ne permite să le servim sportivilor și creatorilor la intersecția dintre sport, creativitate, jocuri și cultură”, spune John Donahoe, Președinte și CEO al NIKE

„Achiziționăm o echipă foarte talentată de creatori cu un brand autentic. Planul nostru este să investim în brandul RTFKT, să servim și să dezvoltăm comunitatea lor inovatoare și creativă și să extindem amprenta și capacitățile digitale ale Nike”, a mai spus acesta.

De cealaltă parte, Benoit Pagotto, unul dintre co-fondatorii RTFKT spune că „aceasta este o oportunitate unică de a construi brandul RTFK” și că „Nike este singurul brand din lume care împărtășește pasiunea profundă pe care o avem cu toții pentru inovație, creativitate și comunitate și suntem încântați să ne dezvoltăm brandul, care s-a format pe deplin în metavers”.

Ce sunt NFT-urile. O afacere la modă în 2021

Anul 2021 a început cu o afacere la modă: NFT-urile în business, bunuri digitale, care nu există fizic, dar pe care colecționarii plătesc milioane de dolari. Jack Dorsey, fondatorul Twitter, rapperul Snoop Dogg sau miliardarul american Mark Cuban sunt câteva dintre numele care au dat tonul în business-ul cu NFT-uri.

NFT-urile căutate de colecționari nu au o existență fizică și se regăsesc pe platforme blockchain. Inițialele NFT vin de la non-fungible token.

Token-ul este o dovadă care îi dă posesorului acces la o valoare digitală. Caracterul non-fungibil presupune că token-urile nu pot fi replicate. Aceste caracteristici fac din NFT-uri bunuri digitale unice, iar asta suscită interesul colecționarilor.

Afacerile cu NFT atrag artiști, sportivi, rapperi - tot ce însemană vedete, care produc sau dețin lucruri pentru care fanii sunt gata oricând să scoată bani din portofel. În fine, criptomonede din wallet.

Spre exemplu, fondatorul Twitter, Jack Dorsey, și-a scos la licitație primul mesaj postat vreodată pe rețeaua sa socială, iar cineva a plătit aproape 3 milioane de dolari pe el. Acea postare pe Twitter, care datează din anul 2006, a fost scoasă la licitație sub formă de NFT pe blockchain-ul Ethereum. Licitația a fost organizată pe platforma Valuables by Cent.

Parallax

Vizualizari
397
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri