Claudiu Zamfir

Nike, investigată de Consiliul Concurenței de la București pentru „posibile înțelegeri anticoncurențiale” în vânzarea de produse sportive către români

Nike-dreamstime.jpg

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind posibile înțelegeri anticoncurențiale pe piața comercializării de articole sportive, în care este vizată firma olandeză Nike European Operations Netherlands B.V . o companie a gigantului american Nike, specializată ca furnizor de produse ale acestui mare brand către comercianții de articole sportive. 

Într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, Consiliul Concurenței a menționat că investigația sa privește „posibile înțelegeri anticoncurențiale pe piața comercializării de articole sportive”. 

În cadrul investigației, au fost realizate inspecții inopinate, în România și Olanda, la sediul companiei Nike European Operations Netherlands B.V (furnizorul al produselor Nike), precum și la firmele românești Sport Time Trade S.R.L. și Sport Vision Trading S.R.L.

Autoritatea de concurență spune că „are indicii” că furnizorul produselor marca Nike „s-ar fi înțeles” cu Sport Time Trade S.R.L., distribuitorul acestor produse, „intervenind în politica sa comercială și limitând clienții către care acesta putea comercializa articolele sportive”.

„În aceste condiții, fiecare distribuitor trebuie să își decidă singur strategia comercială, furnizorul neavând dreptul, în mod legal, să îi impună clienții” - subliniază Consiliul Concurenței. 

Inspecția de la sediul Nike European Operations Netherlands B.V. a fost realizată cu sprijinul autorității din Olanda, în conformitate cu prevederile legislației naționale de concurență din Olanda.

Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate.

„Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor” - precizează Consiliul Concurenței de la București. 

Nike a fost fondată în anul 1964, sub numele de Blue Ribbon Sports, de către Bill Bowerman și Phil Knight. Din 1971 a trecut la brandul actual, Nike, iar în același an a adoptat și bine-cunoscuta sa siglă, „Swoosh”, concepută de Carolyn Davidson. 

Fondatorul Phil Knight (86 de ani) este președinte emerit al Nike, în prezent. 

În România, Nike este cunoscută și ca sponsor de echipament al Simonei Halep. Încă din februarie 2018, tenismena româncă are un contract de 1,7 milioane de dolari anual cu Nike, sponsorul american fiind alături de ea și acum. 

Parallax

Vizualizari
156
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri