O mare companie IT a încercat săptămâna de lucru de 4 zile. Ce rezultate au avut angajaţii
Raluca Abrihan

O mare companie IT a încercat săptămâna de lucru de 4 zile. Ce rezultate au avut angajaţii

Thumbnail

Un număr tot mai mare de companii mici adoptă săptămâna de muncă de patru zile. Rezultatele unui experiment recent făcut de a Microsoft sugerează că acesta ar putea funcţiona chiar şi pentru cele mai mari companii, întrucât productivitatea pe angajat a crescut cu 40%, transmite CNN, citat de Mediafax.

Compania a introdus un program in aceasta vara in Japonia, denumit "Work Life Choice Challenge", prin care a inchis birourile in fiecare zi de vineri in luna august, oferind tuturor angajatilor o zi libera in plus in fiecare saptamana.

Rezultatele au fost promitatoare: in timp ce timpul petrecut la munca a fost redus dramatic, productivitatea - masurata prin vanzari pe angajat - a crescut cu aproape 40% fata de aceeasi perioada a anului precedent, a declarat compania intr-un comunicat saptamana trecuta.

Pe langa reducerea programului de lucru, managerii au cerut personalului sa reduca timpul petrecut in cadrul sedintelor si pe cel de raspuns la e-mailuri.

Ei au sugerat ca intalnirile sa nu dureze mai mult de 30 de minute. Angajatii au fost, de asemenea, incurajati sa reduca complet intalnirile prin utilizarea unei aplicatii de mesagerie online.

Efectele s-au raspandit. Mai mult de 90% din cei 2.280 de angajati Microsoft din Japonia au declarat ulterior ca au fost impactati de noile masuri, potrivit companiei.

Prin finalizarea programului mai devreme in fiecare saptamana, compania a fost in masura sa economiseasca si alte resurse, cum ar fi energia electrica.

Initiativa este oportuna. Japonia s-a apucat de mult de o cultura suprasolicitata si, in unele cazuri, fatala. Problema este foarte severa, fiind inventat chiar un termen pentru ea: karoshi inseamna moarte prin suprasolicitare, prin boli induse de stres sau depresie severa.

Problema a atras atentia internationala in 2015, cand un angajat al gigantului publicitar japonez Dentsu s-a sinucis in ziua de Craciun. Ulterior, oficialii de la Tokyo au spus ca personalul a lucrat ore suplimentare excesiv de numeroase.

 

Parallax

Vizualizari
1848
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings